loading...

وبلاگ اوپتيما

وبلاگي براي ماشين بازان

بازدید : 72
چهارشنبه 12 خرداد 1400 زمان : 14:44

همانطور که می‌دانید امروزه عمل زیبایی بینی یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی در ایران است. گاهی حتی برخی از افراد بدون اینکه مشکل جدی و خاصی در ظاهر بینیشان باشد این عمل را انجام می‌دهند. همه‌ی ما می‌دانیم که یک عمل جراحی چه خطرات و عوارضی برای بدنمان خواهد داشت و از اثرات مواد بی‌هوشی و حساسیت‌های احتمالی به آن آگاهیم.

خوشبختانه امروزه روش‌هایی برای فرم‌دهی بینی بدون جراحی وجود دارد که شما می‌توانید با این روش‌ها بدون بی‌هوشی و تحمل درد و عوارض ناشی از عمل‌های جراحی به فرم بینی دلخواه خود برسید.

مشکلات بینی که در آن‌ها از فرم‌دهی بدون جراحی استفاده می‌شود

  • عدم قرینگی دو طرف بینی
  • فرورفتگی یا برآمدگی روی بینی
  • کج‌بودن بینی
  • قوز بینی
  • افتادگی بینی

موارد بالا مشکلاتی است که می‌توان آن‌ها را بدون جراحی و با روش‌های خیلی ساده‌تر و به‌صورت سرپاییتا حدودی برطرف کرد. اما نباید انتظار داشته باشید که این مشکلات به طور کامل رفع شده و شما یک بینی بدون ایراد تحویل بگیرید.

۱. کوچک کردن بینی با تزریق ژل

لیفت بینی با ژل یکی از روش‌های مورد استفاده در عمل بینی بدون جراحی است. عمل بینی استخوانی قوزدار یکی از شایعترین جراحی‌های زیبایی بینی است که این کار را می‌توان با لیفت بینی با ژل انجام داد. در این روش ماده‌ای به نام فیلر در فرورفتگی‌ها و قسمت‌هایی مانند قوز که دارای نقص است، تزریق می‌شود و این قسمت‌ها با فیلر پر می‌شوند و بینی صاف می‌شود.

۲. کوچک کردن بینی با لیفت بینی با نخ

لیفت بینی با نخ یکی از پرطرفدارترین روش‌ها در کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی است. لیفت بینی با نخ یکی از روش‌های کم هزینه، سریع و بدون عارضه برای کسانی است که دوست دارند نقص بینی آن‌ها اصلاح شود. در کوچک کردن بینی غضروفی بدون عمل جراحی از این روش به وفور استفاده می‌شود.

این روش برای افرادی که دارای افتادگی بینی هستند و یا دوست دارند بینی سر بالا داشته باشند کاربرد دارد. در این روش نخ را بدون برش دادن پوست از زیر آن عبور می‌دهند و فیکس می‌کنند.

۳. کوچک کردن بینی با پلاسما جت بینی

کوچک کردن بینی با پلاسما نیز یکی از روش‌های جدید درکوچک کردن بینی بدون عمل جراحی است. دستگاه پلاسما جت و پلکسر از دستگاه‌های مورد استفاده در لیفت بینی هستند. لیفت بینی با دستگاه پلاسما جت روشی است که پروب‌های مخصوص لیفتینگ با ایجاد فرکانس بالا باعث لیفت بینی و اپیدرم در نقاط مورد نظر می‌شوند. پلاسما ماده‌ای است که نه جامد و نه مایع است. بلکه حالتی شبیه گاز با حرارت بالا است که در برخورد با پوست سرد می‌شود.

۴. کوچک کردن بینی با دستگاه‌های ویبره حرارتی

استفاده از دستگاه‌های کوچک کننده بینی امروزه یکی از روش‌های بسیار پرطرفدار برای کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی است.

۵. کوچک کردن بینی با لیزر

امروزه استفاده از لیزر در انجام عمل‌های زیبایی متنوع بسیار رواج یافته است. برای کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی یکی دیگر از روش‌های مورد استفاده، لیزر است. استفاده از لیزر در کوچک کردن بینی شاید به اندازه روش‌های دیگر، قدرت و کارایی نداشته باشد، اما برای افرادی که می‌خواهند تغییرات کمی بر روی بینی آن‌ها انجام شود، کاربرد دارد.

بازدید : 56
چهارشنبه 12 خرداد 1400 زمان : 14:41

افرادی که خواهان انجام جراحی زیبایی بینی هستند، در رابطه با هزینه این جراحی سوالات متداولی ذهن آن ها را درگیر کرده است، عوامل مختلفی می تواند در هزینه این جراحی تاثیر گذار باشد که در زیر به آن ها اشاره شده است. برخی افراد برای انجام جراحی زیبایی بینی خود فاکتور هزینه را اصلی ترین مسئله در نظر می گیرند و در انتخاب پزشک به جای توجه به نمونه کار ها و تجربه ی پزشک، مسئله هزینه جراحی را اعمال می کنند. با توجه به این نکته که مهارت و تجربه ی جراح پلاستیک در کسب نتیجه ی مطلوب بسیار اثر گذار است و تجربه ی پزشک در روند بهبودی بیمار و کاهش عوارض عمل بینی نقش بسزایی دارد. لزوم توجه به نکات زیر قابل درک است. برای مثال خونریزی بعد از عمل بینی یکی از شایع ترین عوارض جراحی است که در هفته ی اول پس از جراحی طبیعی است اما در برخی موارد با آسیب به عروق خونی بافت بینی این خونریزی ممتد و تشدید می شود که نیاز است بیمار مجددا به پزشک مراجعه نماید.

عوامل موثر در هزینه جراحی بینی

فاکتور های مشخصی در تعیین هزینه عمل زیبایی بینی دخیل است. جراحی بینی متقاضیان زیادی دارد و این جراحی در سراسر شهر های کشور ما توسط جراح پلاستیک و متخصصان انجام می شود. برخی افراد برای اطمینان از کسب نتیجه ی مطلوب اصرار دارند جراحی را در شهر تهران انجام دهند و این مسئله افزایش نسبی هزینه جراحی بینی را در پی دارد. انتخاب بهترین جراح بینی در شهر محل سکونت بسیار بهتر است. زیرا تغییرات اقلیمی در سلامت عمومی بیمار قبل و بعد از جراحی بینی اثر می گذارد و طبیعتا می تواند نتیجه ی جراحی را تغییر دهد.

انواع جراحی بینی

  • جراحی بینی استخوانی
  • جراحی بینی گوشتی
  • جراحی زیبایی بینی
  • جراحی بینی کج
  • انحراف تیغه بینی
  • ترمیم بینی

تجربه و تخصص جراح

زمانی که برای جراحی زیبایی بینی خود یک جراح بینی متخصص با تجربه فراوان در این زمینه انتخاب می کنید نتایج بسیار خوبی را از جراحی زیبایی بینی خود می توانید دریافت نمایید، توجه نمایید که جراحی که انتخاب می کنید تخصص کافی در زمینه جراحی زیبایی بینی را داشته باشد.

هزینه کلینیک

امکانات کلینیک و تجهیزات مورد استفاده در کلینیک در هزینه جراحی زیبایی بینی می تواند تاثیر گذار باشد.

محل و کشور

هزینه جراحی بینی در کشور و استان های مختلف نسبت به یکدیگر متفاوت می باشد.

نوع جراحی

جراحی بینی براساس نوع بینی ازجمله بینی استخوانی و بینی گوشتی، خواسته فرد از نتیجه نهایی جراحی ازجمله بینی طبیعی، بینی فانتزی و یا نیمه فانتزی، نیاز به ترمیم بینی و یا نیاز به رفع کجی بینی متفاوت خواهد بود و تمامی موارد گفته شده بر هزینه نهایی عمل بینی تاثیرگذار است.

هزینه های جانبی

علاوه بر موارد پیش گفته، برخی هزینه های جانبی همچون هزینه آزمایشات قبل و بعد از عمل زیبایی بینی، هزینه داروها، هزینه دوران نقاهت و … بر هزینه تمام شده جراحی زیبایی بینی تاثیرگذار خواهد بود.

بازدید : 52
شنبه 8 خرداد 1400 زمان : 13:46

درصورتی که دندان های شما شکسته یا ساییده شده و دارای فرم و رنگ نامناسب است ونیر کامپوزیت می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد .البته امکان این درمان را باید دندانپزشک شما در جلسه ی ویزیت و مشاوره تشخیص بدهد و بررسی کند که آیا شما کاندید مناسبی برای این درمان هستید یا خیر.

پروسه ی درمان ونیر کامپوزیت

روند درمان ونیر کامپوزیت درصورتی که دندانپزشک مهارت و علم کافی داشته باشد بسیار سادده است. در ابتدا نیاز به جلسه ی ویزیت مشاوره است تا شرایط دندانی و فکی شما بررسی شود تا امکان انجام ونیر کامپوزیت برای شما ارزیابی شود. در جلسه ای که برای کار کامپوزیت ونیر به شما وقت داده می شود روند کار بدین صورت است:

خبری از تزریق بی حسی نیست!در غالب موارد نیازی به تزریق بی حسی وجود ندارد چرا که درمان فقط روی سطح خارجی دندان های شما انجام می شود و در بسیاری از موارد حتی دندان تراش داده نمی شود.

ابتدا سطح دندان پاکسازی و آماده سازی می شود تا کامپوزیت روی آن قرار بگیرد.در برخی موارد همانطور که پیشتر ذکر شد ممکن است نیاز باشد که سطح دندان مقداری تراشیده شود. مثل مواردی که دندان های دچار کجی و یا بیرون زدگی یا تغییر رنگی که باید برداشته شود .

سپس کامپوزیت دندان به صورت مستقیما لایه لایه روی دندان قرار می گیرد و توسط دندانپزشک فرم داده می شوند.

بعد از فرم دهی کامپوزیت فرم دادده می شود و در نهایت پالیش و براق می شود تا شکل آن به صورت یک دندان طبیعی دربیاید.

آیا ونیرکامپوزیت نسبت به لمینت دندان درمان بهتری است؟

کامپوزیت ونیر نسبت به لمینیت سرامیکی درمانی محافظه کارانه تر و کم تهاجم تر است.همچنین درصورت مهارت دندانپزشک ظاهری بی نهایت طبیعی خواهد داشت و از لمینیت هم قیمت پایین تری دارد .اما نسبت به لمینیت دندان نیاز به مراقبت بیشتری دارد و در بعضی افراد دارای مشکللات آرایش دندانی و مشکلات فکی قابل انجام نیست و به طور کلی می توان گفت لمینیت های سرامیکی طول عمر بیشتری دارند.

طول عمر کامپوزیت ونیر چقدر است؟

عمر کامپوزیت ونیر کاملا وابسته به میزان نگهداری و مراقبت شما است اما درصورتی که مراقبت به صورت کامل و درست انجام شود و اجسام تیز و سخت با آن شکانده نشود متوسط طول عمر این درمان بین دو تا هشت سال خواهد بود.

بازدید : 48
شنبه 8 خرداد 1400 زمان : 13:44

رژیم “لاغری سریع” و موثر همیشه مثل یک برنامه غذایی که از طرف یک متخصص تغذیه دریافت می کنید نیست چرا که در ادامه با رژیم هایی باورنکردنی و البته موثر آشنا می شوید که در نوع خود بی نظیر هستند.

رژیم غذایی سرکه در گذشته

از جمله معمول ترین رژیم ها در دهه 1820 رژیم سرکه بوده است . رژیم سرکه شامل سرکه و آب و تخم مرغ نپخته در چای انداخته مصرف میشود.

امروزه نیز از رژیم سرکه استفاده می شود اما ساختار و ترکیبی متفاوت دارد و از تخم مرغ خام همراه چای استفاده نمی شود زیرا برای بدن مضر می باشد و طبق گفته ها در سایت بازفید شاعر مشهور انگلیسی لرد بایرن به دلیل مصرف رژیم غذایی سرکه جان خود را باخته است.

استفاده از رژیم سرکه در دوران گذشته

نحوه جویدن غذا در رژیم های گذشته

از جمله رژیم های غذایی انزجار آور در سال 1903 رژیم غذایی بود که باید هر لقمه از غذا را 32 مرتبه جویده سپس باقی مانده ی آنچه در دهان دارید در ظرف برگردانید، اما اجرای رژیم غذایی ذکر شده در یک میهمانی رسمی و یا حتی دوستانه و غیر رسمی صورتی ناخوش دارد.

طبق گفته محققین 1 غذای نرم را 10 مرتبه باید بجویم و غذای سفت سی مرتبه جویده شود، حتی اگر چنین رژیم غذایی را هم بگیریم در مورد خالی کردن غذای جویده شده به داخل ظرف باید مذاکره نمود. یک رژیم غذایی عالی 17 سال بعد وارد غذای لاغری شد.

در آن زمان ادعا میشد بین اشتها و ماده ای به نام نیکوتین که در داخل سیگار وجود دارد رابطه مستقیم وجود دارد، این رژیم بدین شرح است هرگاه تمایل به خوردن غذا داشتید یک نخ سیگار دود کنید اما امروزه استفاده از چنین رژیمی مورد تردید کامل قرار دارد.

چگونگی جویدن غذا در رژیم های گذشته

از جمله رژیم های به ظاهر منطقی و علمی در سال 1950 بدین گونه بود که یک نان یک سبزی و یک میوه و یک تکه گوشت گوشت خورده و سپس هورمون HCG را به بدن خود تزریق کنید ولی استفاده از این رژیم مشکل دارد چرا که نباید برای لاغری از داروی خارجی استفاده کنیم که امروزه در مورد قرص های لاغری نیز نکته گوشزد می شود.

در گذشته رژیم های غذایی چگونه بود؟

از جمله رژیم های عجیب دیگری که در سال 2000 وارد فضای لاغری شد استفاده روزانه بیشتر از 5 گلوله پنبه حاوی آب لیمو بود. چنین رژیمی باعث پر شدن معده و کاهش وزن می شود اما این رژیم مانند سایر رژیم های دیگر عوارض مخصوص به خود را دارد و باعث انسداد روده میشود.

رژیم غذایی در سال 2010 در آمریکا استفاده از نوعی کیک به نام تونیکی بود که بیشتر جنبه ی تبلیغ برای شرکت تولید کننده را دارد.

امروزه نیز به افراد متقاضی کاهش وزن توصیه می شود که برای لاغر شدن تنها یک نوع ماده غذایی بخورند.

عوارض جبران ناپذیر برخی از رژیم های لاغری سریع در گذشته

اما این نکته را فراموش نکنید که این رژیم های دیوانه وار بیش از اینکه مفید باشند مضر هستند و مواد غذایی که بدن احتیاج دارد را به صورت کامل نمی رسانند.

منبع: دکتر عنبرا

بازدید : 53
سه شنبه 4 خرداد 1400 زمان : 12:56

چاقی خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهد.

چاقی عمومی

چاقی عمومی اصطلاحی است که برای افرادی به کار می‌رود که باوجود اینکه درصد چربی بدن آن‌ها بالاست، چربی در منطقه خاصی از بدن آن‌ها تجمع بیش‌ازحد نداشته و به‌طور تقریباً یکنواخت در سراسر بدن پراکنده شده است.

این افراد نسبت به افراد طبیعی به احتمال بیشتری به بیماری‌های مزمن مبتلا می‌شوند.

چاقی سیبی ‌شکل

این شکل از چاقی بیشتر در مردان و یا زنان بعد از سنین یائسگی مشاهده می‌شود. در چاقی سیبی‌شکل، دور کمر و شکم فرد به مراتب از دور باسن وی بزرگ‌تر است.

در چاقی شکمی یا سیبی‌شکل، چربی در ناحیه شکم تجمع کرده و لابه‌لای اعضای شکمی قرار می‌گیرد. این چربی خطرات زیادی را برای فرد به همراه خواهد داشت.

تحقیقات ثابت کرده‌اند که این نوع از چاقی به‌شدت با ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها، انواع سکته، کبد چرب و… در ارتباط است.محققان این نوع از چاقی (چاقی سیبی شکل) را خطرناک‌ترین شکل چاقی می‌دانند.

اگر شما جزء این دسته از افراد هستید بهتر است هرچه سریع‌تر جهت بهبود این وضعیت اقدام کنید. مشاوره تغذیه، رعایت رژیم لاغری و ورزش بهترین راه برای کاهش وزن و بهبود چاقی شکمی است.

چاقی گلابی‌شکل

این شکل از چاقی بیشتر در زنان مشاهده می‌شود. در چاقی گلابی‌شکل، برعکس نوع شکمی، دور باسن فرد به مراتب از دور کمر وی بزرگ‌تر بوده و تجمع چربی بیشتر در پایین‌تنه مشاهده می‌شود.

برخی از این افراد در گروه اضافه‌وزن یا چاقی قرار نمی‌گیرند و صرفاً توزیع چربی در بدن آن‌ها دچار مشکل است.

افراد مبتلا به چاقی گلابی‌شکل به‌سختی قادر به تغییر وضعیت خود هستند و تناسب‌اندام آن‌ها حتی با ورزش و رژیم غذایی نیز تغییر خاصی نمی‌کند.

اگرچه تناسب‌اندام در این شکل از چاقی دستخوش تغییر نمی‌شود، اما چنانچه فرد دارای اضافه‌وزن باشد باید نسبت به کاهش وزن اصولی با استفاده از رژیم غذایی تنظیم‌شده توسط یک متخصص تغذیه اقدام کند. رعایت رژیم غذایی اصولی می‌تواند به بهبود وضعیت چاقی این افراد کمک کند.

در صورت وجود اضافه‌وزن یا چاقی، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن برای این افراد نیز وجود دارد اما نسبت به گروه دوم در معرض خطر کمتری قرار دارند.

بازدید : 48
سه شنبه 4 خرداد 1400 زمان : 12:53

فرمول کاهش وزن ساده ست! سوزاندن کالری بیشتر از میزانی که دریافت می کنید! اما نکته ی مهم راه و روشی است که برای تحقق این هدف استفاده می کنید. در واقع به طور کلی این مهم از دو جهت قابل دسترسی است، یکی از طریق تنظیم و کنترل نحوه ی تغذیه و رژیم غذایی روزانه، دیگری از طریق فعالیت بدنی مناسب.

اما نکته ی مهم این است که هیچ برنامه غذایی یا ورزشی عمومی ای برای اشخاص قابل تعیین نیست. هر شخصی با توجه به شرایط و خصوصیات فردی ای که دارد باید طبق الگوی خاصی رژیم لاغری خود را پیش ببرد.

ویژگی های برنامه غذایی خوب و بد را بشناسیم

نکته ای که تمام کارشناسان در رابطه با برنامه ها و رژیم های غذایی اشاره می کنند، احساس خشنودی و رضایت کاربر در طول اجرای برنامه هاست. قطعا هیچ شخصی حاضر نیست تا انتهای زندگی سبزیجات خام بخورد! توجه داشته باشید رژیم های سفت و سخت همراه با کم خوری افراطی می توانند مشکلاتی برای شما ایجاد کنند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. مانند رژیم کانادایی که عوارض بسیاری دارد.

رژیم های غذایی سفت و سخت و افراطی…

  • باعث خستگی شخص شده و پس از مدتی کنار گذاشته می شوند.
  • سبب مقاومت بدن به کاهش وزن شده و به اصطلاح بدن به حالت قحطی می رود و دیگر در مقابل سوزاندن چربی های مقاومت می کند.
  • مواد مغذی شامل ویتامین ها و املاح معدنی را به میزان کافی به بدن نمی رسانند و شخص را دچار انواع و اقسام مشکلات، نارسایی ها و گاه بیماری های خطرناک می کنند
  • شخص را از سفره خانوار و نحوه ی عادی زندگی دور می کنند.
  • در اثر توزیع نامناسب و ناکافی برخی مواد غذایی اصلی مانند پروتئین ها و یا کاهش افراطی کربوهیدرات ها، ممکن است باعث از دست رفتن ماهیچه های فرد شوند.
  • چربی های مفید را به بدن نمی رسانند. بدن ما به چربی ها نیز نیاز ویژه ای دارد. معمولا در اینگونه رژیم ها گروه چربی حذف می شود. در صورتی که باید از منابع چربی های مفید و غیر اشباع و البته به میزان مناسب استفاده کنیم.
  • باعث خستگی فرد می شوند. پس از خستگی از اینگونه رژیم ها، شخص رژیم را رها کرده و به تغذیه سابق خود بر میگردد، اما چون در طی اینگونه رژیم ها و کم خوری های افراطی سوخت و ساز بدن کاهش یافته، شخص مجدد وزن کم کرده در طول این مدت را اضافه می کند و در مواردی به حدی بالاتر از وزن سابق هم می رسد.

رژیم های خوب و مناسب کاهش وزن!؟

خب همانطور که توجه کردید با برخی از مشکلات بی شمار رژیم های غیر اصولی و بی اساس آشنا شدیم. و پیشتر هم ذکر کردیم که رژیم هایی مناسب هستند که فرد در طول دوره ها احساس راحتی و خشنودی کند.

به عبارتی در طول برنامه های غذایی مناسب، شما می توانید تقریبا همان غذاهایی که در حالت عادی همراه خانواده مصرف می کنید را مصرف کنید. تنها با این تفاوت که میزان و سهم هر گروه مواد غذایی مشخص می شود و برخی مواد غذایی مضر مانند فست فود ها، نوشابه، قندهای ساده و چربی های اشباع از برنامه غذایی شما محدود می شوند و جای خود را به منابع غذایی مفید تر می دهند.

با برنامه های مناسب کاهش وزن سبک زندگی خود را اصلاح کنید

  • با اینگونه برنامه ها کم کم یاد میگیرید که قند و شکر را حذف کنید و به جای آن ها از کربوهیدرات های پیچیده تر مثل خرما استفاده کنید.
  • به جای نان های سفید از نان های سبوس دار استفاده کنید
  • به جای تنقلات مضری مانند چیپس و پفک از آجیل و میوه استفاده کنید
  • مواد غذایی سبوس دار، فیبردار و سالاد را در برنامه های غذایی خود قرار دهید تا سیری طولانی مدتی داشته باشد

بازدید : 58
دوشنبه 3 خرداد 1400 زمان : 14:38

ونیرهایی را که از جنس سرامیک ساخته می شود لامینیت می‌نامند. ونیر کامپوزیت یا لامینیت کامپوزیت در یک جلسه انجام می شود و تمام مراحل آن در مطب دندانپزشک کار می شود. ونیرهای کامپوزیتی از لامینیت های سرامیکی ارزان تر هستند ولی به مرور زمان رنگ آن کمی تغییر می‌کند و هر چند وقت یکبار نیاز به پالیش دارد. ونیرهای سرامیکی یا همان لامینیت های سرامیکی نیاز به مراحل لابراتواری دارد، هزینه بالاتری دارد و البته زیبایی و ثبات رنگ آن بیشتر است.

کاربرد لامینیت دندان

1-بستن فواصل بین دندان

فاصله بین دندان های قدامی را دیاستم می گویند. بستن فواصل میان دندان ها گاهی اوقات تاثیر زیادی در ظاهر افراد می گذارد. چون این فواصل موجب تمرکز توجه مخاطب شده و در بعضی از مواقع باعث اختلال در تلفظ حروف می‌شود و همچنین ممکن است بزاق فرد در هنگام صحبت کردن به بیرون پاشیده شود. علت ایجاد چنین فواصلی عموما ارثی و مادرزادی است.

اگر نسبت عرض دندان ها به اندازه فک کوچکتر از حد معمول باشد ، بین دندان ها فاصله می افتد. عادات دهانی مانند فشار دادن زبان پشت دندان ها، زبان بزرگ، چسبندگی زیاد پره لب بالا و یا قرار دادن خودکار ، ناخن و یا پیپ بین آنها نیز می تواند موجب بروز چنین فواصلی شود که در این موارد ابتدا باید علت ایجاد فاصله مرتفع شود. این فواصل را با روش های مختلفی می توان بست که یکی از آنها لامینیت است.

2-اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند به مجموع عملیاتی گفته می شود که جهت زیبا کردن لبخند بر روی اندازه دندانها، شکل دندانها، رنگ دندانها، نحوه قرار گیری آنها، طول دندان، طرح لثه و میزان نمایان شدن لثه در لبخند انجام می شود. در اصلاح طرح لبخند از قوانین نسبت های طلایی بصری استفاده می شود. لامینیت سرامیک و ونیر کامپوزیت بهترین گزینه برای اصلاح دندانی طرح لبخند است.

3-تصحیح رنگ دندان

لامینیت های سرامیکی ثبات رنگ عالی دارند و درخشش رنگ آنها زیباتر از ونیرهای کامپوزیتی است.

4-مرتب کردن و تغییر سایز دندانها

لمینیت دندان یکی از راه های مرتب کردن دندان های کوتاه، بلند و یا چرخیده است. البته باید توجه داشت که مرتب کردن دندانها همیشه با این روش امکان پذیر نیست و باید میزان مزایا و معایب مرتب کردن دندانها با لامینیت یا ارتودنسی توسط دندانپزشک ارزیابی شود. در مواردی پس از درمان ارتودنسی و جهت تصحیح فرم و رنگ دندانها باز هم نیاز به لامینیت وجود دارد.

بازدید : 62
دوشنبه 3 خرداد 1400 زمان : 14:37

شاید عنوان سالم ترین و بهترین رژیم لاغری دنیا برازنده ی رژیم مدیترانه ای باشد. رژیم مدیترانه ای شامل مصرف فراوان میوه، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و روغن زیتون است. در این رژیم گوشت ماهی و مرغ بر گوشت قرمز ارجعیت دارد. در ادامه با بهترین متخصص جراحی لاغری همراه باشید.

پایه و اساس رژیم لاغری مدیترانه ای چیست؟

  • خوردن میوه، سبزیجات، آجیل، حبوبات، سیب زمینی، غلات کامل، نان، گیاهان، ادویه ها، ماهی، غذاهای دریایی و روغن زیتون فوق بکر
  • میانه روی در خوردن مرغ، تخم مرغ، پنیر و لبنیات
  • مصرف حداقل گوشت قرمز
  • پرهیز از مصرف نوشیدنی های شیرین شده، شیرینی جات، گوشت های فرآوری شده، دانه ها و روغن های فرآوری شده و از این قبیل مواد غذایی

فواید رژیم مدیترانه ای

رژیم غذایی مدیترانه ای یا همان بهترین رژیم غذایی دنیا، نوع بخصوصی از رژیم کاهش وزن نیست اما حذف گوشت قرمز، چربی های حیوانی و غذاهای فرآوری شده خود به خود موجب کاهش وزن می شود. در مناطقی که این رژیم غذایی رعایت می شود، آمار مرگ و میر و بیماری های قلبی پایین تر می باشد. رژیم مدیترانه ای فواید بسیاری دارد که عبارتند از:

  • سلامت قلب

محققان از دهه پنجاه میلادی پی به فواید رژیم مدیترانه ای بردند ولی این رژیم غذایی از سال ۱۹۹۰ در آمریکا شهرت فراوانی پیدا کرد. مطالعات نشان دادند که افراد فقیر جنوب ایتالیا در مقایسه با قشر ثروتمند نیویورک کمتر در خطر ابتلا به بیماری های قلبی و مرگ قرار دارند و مسبب این تفاوت رژیم غذایی آنهاست.

با اینکه فعالیت های فیزیکی نیز ممکن است عامل تاثیر گذاری باشد، اما کاهش مصرف گوشت قرمز و شکر با خطر کمتر سکته مغزی و انسداد رگ های قلب رابطه مستقیم دارد.

ازآنجایی که پایه و اساس رژیم مدیترانه ای میوه و سبزیجات است، این مواد موجب افزایش تمرکز و عملکرد کلسترول خوب (HDL) در خون می شود. HDL میزان کلسترول بد خون را متعادل کرده و از قلب شما محافظت می کند.

  • محافظت در برابر بیماری ها

مطالعات اخیر احتمال ابتلا به بیماری های مختلف را بر اساس تغذیه افراد بررسی کرده اند. به این منظور افرادی که از رژیم مدیترانه ای پیروی می کردند، با افرادی که رژیم غذایی آمریکا و شمال اروپا را داشتند، با هم مقایسه شدند.

نتایج نشان داد که عادات غذایی مدیترانه ای به خنثی کردن برخی جهش های ژنتیکی که خطر سکته مغزی را بالا می برند، کمک می کند. این خطر همچنین در افرادی که دو نسخه از این ژن را دارند، به مراتب بالا تر است.

  • دیابت

رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند به جلوگیری از دیابت نوع دو کمک کند و کنترل گلیسمی بدن را بهبود بخشد. رژیم غذایی مقرر برای بیماران دیابتی که توسط سازمان دیابت آمریکا تعیین شده است، بسیار شبیه به رژیم مدیترانه ای می باشد.

بازدید : 44
دوشنبه 3 خرداد 1400 زمان : 14:35

همگی ما این جمله را شنیده‌ایم : «عقل سالم در بدن سالم»؛ قطعاً یکی از روش‌های رسیدن به بدن سالم، ورزش کردن است. همانطور که می‌دانید ورزش، رشته‌ها و گرایش‌های متعددی دارد که اتفاقاً به تازگی در کشور ما یکی از آنها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بله، بدنسازی! در ادامه با دکتر عنبرا همراه باشید.

در میان انبوهی از ورزش‌ها، چرا بدنسازی؟

بدون شک اولین چیزی که بعد از شنیدن واژه « بدنسازی » در ذهنش نقش می‌بندد، دمبل و وزنه است، اما تمام بدنسازی این نیست. در این ورزش، از ابزارها و روش‌های تمرینی مختلفی جهت پرورش عضلات بدن استفاده می‌شود.

یکی از تلاش‌های ما این است که این دیدگاه غلط و رایج در جامعه که بدنسازی را مساوی با مصرف داروهای حجیم کننده و همچنین شکل بدنی غول پیکر می‌دانند از بین ببریم.

تأثیر بدنسازی بر عضلات و درد مفاصل!

همانطور که گفته شد، هدف اصلی در این ورزش، افزایش استقامت، حجم و توان عضلات مختلف بدن است. بدن برای اینکه بتواند استخوان‌ها را حرکت دهد، لازم است از نیروی عضلات کمک بگیرد. همین امر سبب می‌شود زمانی‌که عضله یک ناحیه ضعیف باشد، آن ناحیه دیگر نتواند حرکت معمول خود را به‌درستی انجام دهد.

به‌طور مثال چنانچه عضلات ناحیه چهارسر ران شما ضعیف باشند، شما در انجام حرکاتی که زانو در آنها درگیر هستند، دچار مشکل خواهید شد و بعضاً حتی ممکن است به زانودرد مبتلا شوید.

بدنسازی به شما این امکان را می‌دهد تا از ضعف عضلانی جلوگیری کنید، به همین دلیل است که تقریباً در تمام رشته‌های ورزشی نظیر فوتبال و والیبال، ورزشکاران در هفته، چند نوبت تمرین بدنسازی به منظور تقویت عضلات درگیر در این ورزش‌ها انجام می‌دهند.

از طرفی طبق مطالعات انجام شده، بعد از سن 50 سالگی، سالانه 1 تا 1/5 درصد از عضلات بدن تحلیل می‌رود که بدنسازی در جلوگیری از این روند، با توجه به توضیحاتی که داده شد، بسیار مؤثر است.

تأثیر بدنسازی بر استخوان‌ها

ساختار استخوان‌ها به شکلی است که هر چقدر فشار بیشتری به آن‌ها وارد شود، مقاومت و توانشان بیشتر می‌گردد. به همین دلیل بدنسازی می‌تواند استحکام استخوان‌های شما را بیشتر کند.

در واقع شما با انجام مداوم تمرینات بدنسازی، می‌توانید تراکم استخوان‌های خود را افزایش دهید و همچنین خطر پوکی استخوان را از خود دور کنید.

این جریان در سنین بالاتر به‌خصوص در خانم‌ها بسیار اهمیت پیدا می‌کند. چرا که بعد از شروع یائسگی، به دلیل بروز اختلالات هورمونی، احتمال ابتلا به پوکی استخوان افزایش می‌یابد.

تأثیر بدنسازی بر سلامت روان

بدنسازی نیز همانند سایر ورزش‌ها، سبب افزایش گردش خون عمومی شده و خون‌رسانی به مغز را بیشتر می‌کند، همین رویداد سبب می‌شود تا فرد ذهن فعال‌تر و بازتری داشته باشد.

از طرفی در حین ورزش، هورمون‌های شادی و ضداسترس از مغز آزاد می‌شوند که موجب می‌شود شخص احساس طراوت و شادابی داشته باشد.

بازدید : 59
يکشنبه 2 خرداد 1400 زمان : 13:50

بسیاری از رژیم‌ لاغری و کارشناسان سلامت و بهداشت توصیه می‌کنند برای کاهش وزن، پیاده روی تند انجام دهید که یک ورزش هوازی کالری‌سوز است. اما هر روز چقدر باید پیاده روی کنیم تا وزن‌مان کاهش یابد؟

در روز چقدر پیاده روی برای کاهش وزن لازم است؟

برای کاهش وزن خوب است که تقریبا هر روز ۳۰ تا ۹۰ دقیقه پیاده روی تند بکنید. می‌توانید بعضی روزها بیشتر و بعضی روزها کمتر پیاده روی کنید، اما به‌طور کلی باید حداقل ۱۵۰ دقیقه درهفته پیاده روی کنید.

البته می‌توانید زمان پیاده روی‌تان را به بخش‌های ۱۰ دقیقه‌ای یا بیشتر تقسیم کنید. وقتی بعد از گرم کردن بدن به مدت ۳۰ دقیقه تندتر و بی‌وقفه پیاده روی می‌کنید، چربی بیشتری می‌سوزانید. اگر پیاده روی را تازه شروع کرده‌اید، اوایل کار زمان‌های کوتاه‌تری پیاده روی کنید و سپس به‌طور تدریجی و پیوسته این زمان را افزایش بدهید. شاید هم بهتر باشد در آغاز، یک روز در میان پیاده روی‌ کنید و هربار به زمان پیاده روی خود بیفزایید.

تمرینات حین پیاده روی برای کاهش وزن

  • بهتر است وقتی ضربان قلب‌تان به ۵۰ تا ۷۰ درصد میزان حداکثرش رسید به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه تمرینات حین راه رفتن برای کاهش وزن انجام دهید؛
  • در ۵ تا ۱۰ دقیقه‌ی اول با سرعت کم پیاده روی کنید؛
  • بایستید و چند تمرین کششی و انعطافی انجام دهید؛
  • وقتی ضربان قلب‌تان به حد مورد نظر رسید به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پیاده روی تند انجام دهید؛
  • به مدت ۵ دقیقه سرعت خود را کم کرده و بدن‌تان را خنک کنید؛
  • با چند حرکت کششی ملایم پیاده روی‌تان را تمام کنید؛
  • برای پیاده روی‌های طولانی‌تر، وقتی ضربان قلب‌تان به‌انداز‌ه‌ی مورد نظرتان رسید به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه،‌ اندکی از سرعت پیاده روی‌‌تان بکاهید تا بتوانید با سرعتی که راحت هستید۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه‌ی دیگر پیاده روی کنید.
  • با رعایت نکاتی چون وضعیت صحیح بدن، فُرم صحیح راه رفتن و استفاده از تمرینات حین راه رفتن فشار را بیشتر کنید و از پیاده روی ۳۰ دقیقه‌ای‌تان بیشترین بهره را ببرید.

در ۳۰ دقیقه چه مسافتی را می‌توانیم پیاده روی کنیم؟

اگر به مدت ۳۰ دقیقه پیاده روی تند انجام دهید، مسافتی که خواهید رفت بین ۲٫۵ تا ۳٫۳ کیلومتر خواهد بود.

اگر نتوانیم بی‌وقفه ۳۰ دقیقه پیاده روی کنیم باید چه کنیم؟

زندگی پر از مشغله‌های گوناگون است. اگر برنامه‌ی شما اجازه‌ نمی‌دهد که ۳۰ دقیقه در روز پیاده روی بی‌وقفه بکنید، می‌توانید آن را به دو تا سه بخش تقسیم کنید که هر کدام حداقل ۱۰ دقیقه پیاده روی تند باشد.

صرف‌نظر از اینکه چه مدت قرار است پیاده روی کنید، همیشه ۵ دقیقه با سرعت کم بدن خود را گرم کنید. می‌توانید برای بهره‌ بردن بیشتر از پیاده‌ روی‌های کوتاه مدت خود، از تمرینات حین راه رفتن، تمرین روی پله‌ و سرعت بیشتر کمک بگیرید.

تعداد صفحات : 46

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 1634
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 17
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 81
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 212
  • بازدید ماه : 1416
  • بازدید سال : 6035
  • بازدید کلی : 762798
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه