loading...

وبلاگ اوپتيما

وبلاگي براي ماشين بازان

بازدید : 51
سه شنبه 11 خرداد 1400 زمان : 11:23

سنسور های تشخیص حرکت یا آشکار سازهای مادون قرمز از ارکان اصلی سیستم های امنیتی به شمار میروند دلیل آن هم بسیار ساده است وقتی که شما در منزل و یا محیط تحت پوشش نیستید این آشکار ساز های حرکتی هستند که فرمان آلارم را به کنترل کننده مرکزی میدهند. سنسور های حرکتی عموما از یک یا چند تکنولوژی انحصاری برای تشخیص حرکت در محیط استفاده میکنند . به طور معمول در زمان تحریک، یک سیگنال به کنترل پنل سیستم امنیتی هوشمند شما ارسال میکنند و سیستم با استفاده از هشدار دهنده های صوتی و متنی ورود غیر مجاز به محیط را به شما اطلاع میدهند.

نقش سنسور های تشخیص حرکت در امنیت خانه شما

وظیفه اصلی آشکار ساز حرکتی، تشخیص ورود فرد مزاحم به محیط و ارسال پالس هشدار به سیستم مرکزی است. کارکرد مهم و اصلی این تجهیزات در زمان عدم حضور شما در محیط است. برخی از سیستم های امروزی میتوانند برای مواقع خاص برنامه ریزی شوند به طور مثال: ثبت وقایع توسط دوربین های نظارتی در صورت تشخیص حرکت آشکارسازها به مفهوم ساده تر آشکار سازهای حرکتی نه تنها در سیستم های حفاظتی مورد استفاده قرار میگیرند بلکه امکان اتصال به سیستم های نظارت تصویری را نیز دارند. این سنسورهای هوشمند حکم نگهبانان محیط را دارند و به طور دائم و بدون وقفه آماده نشان دادن واکنش از خود هستند در مواردی همچون رفت و آمد غیر منتظره در محوطه ها، اتاق های نشیمن، باز و یا بسته شدن پنجره ها، شکستن شیشه ها

دیگر کاربرد های سنسور های تشخیص حرکت

اطلاع از خروج بدون اجازه فرزندان ما از خانه نزدیک شدن مراجعه کننده به درب های ورودی هنگام ورود کودکان به منطقه ممنوعه در خانه مانند: قفسه داروها . اتاق کار و یا زیر زمین جلوگیری از به هدر رفتن انرژی ها به خصوص انرژی گرمایشی و روشنایی در صورت عدم حضور در اتاق ها تردد حیوانات خانگی در مکانهای غیر مجاز خانه

بیشتربخوانید... دیتاسنتر

انواع سنسور های حرکتی

pir های مادون قرمز

بر پایه تشخیص حرارت بدن موجودات (انرژی مادون قرمز ساطح شده) امروزه استفاده از سنسور های تشخیص حرکت مادون قرمز در سیستم های امنیتی بسیار رواج دارد. وقتی سیستم هشددار دهنده فعال میشود این سنسور ها وارد مدار اصلی میشوند و با توجه به صنعت ساخت خود با ایجاد یه محدوده پوشش دهی میتوانند انرژی گرمایشی در حال حرکت در محیط را شناسایی کنند اگر شیء در حال حرکت انرژی گرمایشی داشته باشد و این انرژی با توجه به تحرک در محیط چشمی دائم در حال تغییر باشد سنسور ها به سرعت تحریک میشوند.

سنسور های مایکرو ویو

عملکرد سنسورهای مایکروویو بر پایه ارسال پالس و پردازش بازتاب اجسام و اندازه سطح تغییرات این پالس ها می باشد. این نوع سنسورها منطقه وسیع تری را نسبت به سنسور های مادون قرمز تحت پوشش قرار میدهند اما بیشتر از نمونه مادون قرمز در معرض تداخل الکتریکی قرار دارند و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه نیستند. تکنولوژی این سنسور های تشخیص حرکت چند گانه بر پایه انعکاس محیطی اشعه مادون قرمز ساطح شده از سنسور و بازتاب آنها است. در این تکنولوژی سنسورها با انعکاس اشعه مادون قرمز و اندازه گیری فاصله تا سوژه با توجه به نوع چیدمان اولیه محیط حرکت را تشخیص میدهند

سنسور های التراسونیک

عملکرد سنسور های التراسونیک بر پایه ارسال امواج فراصوتی و اندازه گیری پالس های منعکس شده حضور جسم در حال تحرک در محیط را تشخیص میدهد

سنسور های ارتعاشی

تشخیص لرزش اساس کار این سنسور هاست این سنسور ها را میتوان بدون هیچ علمی در مورد طراحی سیستم های امنیتی خریداری کرده و در محیط کار و یا خانه بکار برد دیگر ویژگی های سنسور های حرکتی

سنسور های حرکتی بی سیم

امروزه اکثر سنسورهای حرکتی به صورت سنسور های بی سیم هستند که به آسانی راه اندازی میشوند و برای نصب نیاز به سوراخکاری زیادی ندارند و با دیگر اجزاء بی سیم سیستم های حفاظتی به راحتی ست میشوند.

این سنسور ها در صورت باز شدن درب و یا پنجره ها پالس آلارم را به دستگاه ما میفرستند.

منبع: خانه هوشمند اویو

بازدید : 200
يکشنبه 9 خرداد 1400 زمان : 12:17

اصلی ترین وظیفه‌ی یک سیستم تهویه به گردش درآوردن هواست. در فضای کوچک هوا باید مدام جریان داشته باشد. جریان داشتن هوا باعث می‌شود کسانی که در آن فضا حضور دارند احساس آسایش داشته باشند. علاوه بر گردش هوا، سیستم تهویه باید در زمان لازم هوا را خنک کند. مخصوصا در فصل تابستان که شدت گرمای هوا بیشتر از سایر فصول است.

اویو چه خدماتی برای فرودگاه هوشمند ارائه می دهد؟

کنترل و هدایت مسافران به صورت هوشمند

این سیستم که شامل تابلو های هوشمند جهت هدایت مسافرین و نرم افزار آنلاین میباشد،باعث میگردد مسافرین از لحظه ورود به فرودگاه دچار سردر گمی های همیشگی برای پیدا کردن مسیر های منتهی به هواپیما و گیت های مسیر سفر خود نشوند.

نرم افزار برای تلفن های هوشمندبرای اطلاعات پایانه فرودگاه و اطلاعات پرواز ATIS

این نرم افزار که می تواند به راحتی بر روی گوشی های هوشمند نصب گردد،اطلاعات تمامی پرواز های فرودگاه و ترمینال های فرودگاه را بر روی خود نمایش میدهد.این نرم افزار میتواند تمامی گیت های ورودی را برای کاربر مشخص کند و نمای کلی نیز از فرودگاه در اختیار مسافران قرار دهد.

کنترل سیستم تهویه به صورت هوشمند BMS

با راه اندازی سیستم کنترل هوشمند سیستم تهویه سالن ها،به صورت چشمگیری از اتلاف انرژی جلوگیری شده،باعث فرسودگی کمتر سیستم تهویه می شود و سالن های انتظار در تمامی فصل های سال دمای مطلوب و شرایط مناسبی را برخوردارند که باعث رضایت مسافران به عنوان اصلی ترین مشتریان فرودگاه می شود.

کنترل روشنایی به صورت هوشمند BMS

سیستم کنترل روشنایی به صورت هوشمند همانند تمامی سیستم های دیگر هوشمند در اولین دید باعث اتلاف کمتر انرژی می شوند.از مزیت های دیگر این سیسیتم استفاده و به کارگیری نیروی انسانی کمتر است.

کنترل و عبور مرور پارکینگ و بهینه سازی تاکسیرانی(پارکینگ هوشمند)

پارکینگ هوشمند در تمامی کشور های پیشرفته سیستمی جا افتاده و متداول شده است.در پارکینگ هوشمند دیگر خبری از نگهبان عبور و مرور نیست.سیستم پرداخت هزینه توقف در پارکینگ از طریق کارت های اعتباری پرداخت شده و محاسبه هزینه ی توقف از طریق سیستم های کنترلی و محاسبه گر انجام میشود.ظرفیت پارکینگ به وسیله سنسور های نصب شده در جایگاه خودرو ها بر روی مانیتور خارج از پارکینگ اعلام شده و بر در نرم افزار مربوطه نیز نمایش داده میشود.

بیشتربخوانید... اینترنت اشیا (IoT)

سرویس های بهداشتی هوشمند

امروزه نظافت سرویس های بهداشتی در اماکن عمومی امری مهم و ضروری است.از این رو در کشور های مدرن به دلیل رعایت نظافت سرویس های بهداشتی نظافت را به صورت هوشمند و خودکار انجام داده تا از آلودگی و یا انتقال بیماری های واگیر دار جلوگیری شود.با هوشمند سازی سرویس نیروی انسانی آماده بکار کمتری نیز نیاز می شود.

دریافت کارت پرواز به صورت هوشمند

در تمامی فرودگاه های مدرن از بکارگیری نیرو های انسانی خود برای امور معمول جلوگیری میشود و نیروهای انسانی در امور مهم بکارگرفته میشوند.دریافت کارت پرواز به صورت هوشمند نیز یکی از اموری است که باعث به کارگیری کمتر نیروی انسانی شده و انتخاب صندلی به وسیله خود مسافران باعث رضایت بیشتر مسافران به عنوان اصلی ترین مشتری فرودگاه میشود.

بیشتربخوانید... هوشمند سازی مرکز داده

تطبیق بار با مسافر به صورت هوشمند BRS

جا به جایی چمدان ها و یا گم شدن بار مسافران یکی دیگر از مشکلات فرودگاه های سنتی است. با روی کار آمدن سیستم تطبیق بار به صورت هوشمند دیگر از این باب مشکلات در فرودگاه های مدرن دیده نمی شود.به صورتی که مسافر از لحظه تحویل بار تا لحظه خروج از هواپیما از شرایط بار و وضعیت مکانی چمدان به صورت آنلاین و لحظه به لحظه خبر دارد و با استفاده از برچسب های الکتریکی طراحی شده بار هیچ مسافری حتی در صورت یکسان بودن چمدان ها جا به جا و یا مفقود نمی شود.

سیستم کنترل ورود و خروج افراد با قابلیت تشخیص چهره

کنترل افراد در مکانی پر رفت و آمد مانند فرودگاه ها امری مهم از لحاظ امنیتی است.با نصب دوربین هایی با قابلیت تشخیص چهره کنترل افراد امری آسان تر شده و حتی توانایی کنترل مسافران نیز وجود دارد.(امنیت هوشمند)

هوشمند سازی شیشه های سرتاسری فرودگاه

این سیستم قابلیت اصلی و چشمگیرش تغییر رنگ و درخشندگی شیشه های سرتاسری و حتی شیشه های کار شده در سقف

منبع: هوشمند سازی ساختمان اویو

بازدید : 51
سه شنبه 4 خرداد 1400 زمان : 12:46

سنسورهای حرکتی یا motion sensor ها از اجزای ضروری در سیستم امنیتی هوشمند ضد سرقت می باشند که در خانه های هوشمند نقش بسیار کاربردی دارند و با دید گسترده خود می توانند کنترل قابل توجهی بر محیط ایجاد نمایند. در سیستم هوشمند چشمی درب دیجیتال نیز از سنسورهای حرکتی استفاده شده است که با دید وسیع و زاویه چرخشی مناسب می تواند تمامی رفت و آمد ها را ضبط نماید.

بیشتربخوانید... هوشمند سازی دیتاسنتر

سنسور حرکتی چطور کار می کند؟

سنسور حرکتی یک قطعه کوچک است که اشعه و امواج مادون قرمز از خود منتشر می کند و در صورتی که این امواج به فردی برخورد کند، سنسور فرد را شناسایی کرده و متوجه حضور او می شود. در واقع سنسور حرکتی مانند یک چشم الکترونیک عمل کرده و هر گونه حرکت در محیط را تشخیص می دهد و می تواند با ارسال پیام به گوشی همراه، شما را مطلع کند.

به این ترتیب با تشخیص حضور افراد در محیط مجهز به سنسور، فرمان روشنایی ارسال شده و روشنایی محیط افزایش می یابد. یکی از مهم ترین دلایل استفاده از این سنسورها، تاثیر آن ها بر صرفه جویی در مصرف انرژی است. علاوه بر آن که لازم نیست یک محیط همواره دارای حداکثر میزان روشنایی باشد، در سطح امنیت آن مکان نیز بهبود حاصل شده و هر گونه رفت و آمدی تشخیص داده می شود.

بنابراین در یک خانه هوشمند با تشخیص حضور افراد در یک محیط مجهز به سنسورهای حرکتی، فرمان به کنترل کننده مرکزی خانه ارسال شده و فرامین بعدی اجرا می گردد. در خانه هوشمند سنسور های حرکتی می توانند روشنایی محیط را با توجه به شب یا روز بودن تنظیم نمایند، در این حالت مدت زمان عکس العمل سنسور و فاصله قابل تشخیص آن نیز قابل تنظیم می باشد.

کاربردهای سنسور حرکتی

از این سنسورهای هوشمند می توان در راه پله ها، راه رو ها، آسانسور، پارکینگ، دوربین ها، قفل های الکترونیکی، سرویس های بهداشتی، اتاق پرو مغازه ها، گیت های اتوماتیک بلیط، برخی از پارکومترها، شیرآلات اتوماتیک و… هم استفاده کرد؛ چرا که سنسور حرکتی متوجه تردد افراد می گردد.

علاوه بر سنسورهای حرکتی نوع دیگری از سنسورهای مشابه نیز در خانه های هوشمند کاربرد دارد که دارای حساسیت بیشتری بوده و برای تشخیص افراد در حالت سکون نیز استفاده می شوند. در مکان هایی مانند کتابخانه ها، اتاق های کار، سالن های کنفرانس و… که افراد حرکت چندانی ندارند و تقریبا در حالت سکون هستند، این نوع سنسورها کاربرد فراوانی دارند.

جهت آشنایی با اینترنت اشیا کلیک کنید.

در این گونه مکان ها سنسورهای حرکتی پس از مدت کوتاهی خاموش شده و لازم است سنسورهایی حساس تر به حضور فرد در حالتی با حرکت کمتر و برای مدت طولانی تر وجود داشته باشد. یکی از نکات اساسی در افزایش کارایی سنسور های حرکتی، زاویه دید مناسب آنها می باشد که تشخیص طیف گسترده تری از تردد ها را میسر می نماید.

انواع سنسور حرکتی

  • حسگرهای حرکتی فعال
  • حسگرهای حرکتی منفعل
  • سنسور حرکتی تصویری
  • سنسور منفعل مادون قرمز

منبع: خانه هوشمند اویو

بازدید : 52
يکشنبه 2 خرداد 1400 زمان : 13:43

یکی از اصلی ترین اهداف سیستم های حفاظتی در خانه‌ هوشمند، حفاظت درونی و خود‌به‌خودی است که این یعنی امنیت خانه‌ هوشمند ، به دلیل دارا‌ بودن یک سری امکانات بالقوه می‌تواند از خود محافظت نماید. بنابراین برای رسیدن به این ایده آل، با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا تمام قطعات و مراحل کار، از بررسی مدارات فرمان گرفته تا تغییر و بهبود سخت افزار های‌مورد‌نیاز، با‌دقت بسیاری بازبینی و آنالیز شده‌اند.

این اقدامات منجر به رفع بسیاری از خطاها و اشتباهاتی که در سیستم های مشابه وجود دارند شده است.استفاده‌ی دو منظوره از سنسور‌های حرکتی به عنوان (روشنایی‌ هوشمند و سیستم سرقت) برای افزایش امنیت خانه می‌تواند سودمند باشد، در نتیجه کاربر می‌تواند هر قسمتی از خانه را به صورت مستقل تحت پوشش سیستم سرقت درآورد.

جهت کنترل روشنایی اتوماتیک در خانه هوشمند، از سنسورهای تشخیص حرکتی استفاده می‌گردد که این تجهیزات در صورت لزوم به‌عنوان سیستم اعلام سرقت در جهت امنیت خانه نیز کاربرد دارند. هر زمان که کاربر بخواهد، سنسورها می‌توانند تغییر کاربری داده و به عنوان سیستم اعلام سرقت به‌کار‌گرفته شوند.

سیستم امنیتی، کنترل کننده ورودی‌های منزل

مشاهده اینکه چه کسی مقابل درب منزل شما ایستاده است،با استفاده از اینترنت، تلفن یا تاچ پنل خانه ‌هوشمند شما امکان‌پذیر است. به طور کامل اتفاقات را مشاهده و ضبط نمایید.

قفل ها و سیستم های امنیتی هوشمند

یکی از المان های اصلی خانه‌ هوشمند، بهره‌گیری از قفل دیجیتال و دستگیره اثر انگشتی هوشمند به‌ جای استفاده از قفل معمولی می‌باشد که عامل تاثیر گذاری در شروع مسیر هوشمندسازی منازل و محیط پیرامون ما می‌باشد. مسیری به سوی زندگی امن و آسوده، با اطمینان و بی‌دغدغه، مسیری که نتیجه آن منتهی به لبخندی حاکی از رضایت می‌شود.

قفل‌ دیجیتال اثر‌انگشتی و دستگیره ‌هوشمند، محصولی است کـه‌بـر‌ روی انواع درب‌ ورودی ساختمان به منظور دسترسی سریع و آسان، زیبایـی، افزایش امنیت خانه و به جهت حفاظت از خانه و اعضای خانواده شما نصب می‌گردد. سیستم ‌های متنوع امنیتی در این سیستم به کار رفته است.

بیشتر بخوانید... دیتاسنتر

آرامش و امنیت خانه هر چه بیشتر را برای محیط پیرامون شما به‌وجود می‌ آورد. به بیان‌ دیگر قفل دیجیتال (قفل الکترونیکی)، ابزار الکترونیکی است که بر پایه یکی از مکانیزم های شناسایی رمز کارت های مغناطیسی RFID، تگ، اثرانگشت، ریموت کنترل و گوشی ‌های هوشمند درب محل کار یا زندگی شما را به راحتی باز و بسته می‌نماید.

نحوه عملکرد سیستم امنیتی، به عنوان سناریو خانه‌ هوشمند

در سیستم اعلام سرقت هوشمند تعریف نمود، می‌توان چندین منطقه (zone) هر منطقه را می‌توان به طور مجزا کنترل و مدیریت کرد و در صورت ورود سارقین به ساختمان هوشمند می‌توان به ‌راحتی محل حضور آن‌ها را تشخیص داد.

بیشتربخوانید... ریموت کنترل

برای مثال در یک خانه‌ هوشمند می توان ۳ نوع حالت سیستم امنیتی با سناریوهای مختلف به کار برد :

  • سناریو تنها در خانه : در سناریوی تنها ‌در‌ خانه، فقط مگنت هایی که جلوی درب ورودی، پنجره یا اتاق‌های خاصی که شما تنظیم نموده‌اید، فعال می‌شوند و زمانی کاربرد دارند که به‌عنوان مثال فرزند خردسال شما در خانه تنهاست.
  • خواب : در سناریوی خواب فقط سنسورهای مربوط به درب‌ ورودی فعال می‌شوند و سایر سنسورها غیر فعال می‌باشند.
  • مسافرت و ترک خانه : در این حالت تمامی سنسورها فعال شده و سیستم دزدگیر هوشمند به‌صورت کامل فعال می‌گردد. با هرگونه ورود غیر مجاز، سیستم‌ هوشمند اقدام به اطلاع‌رسانی به شما از طریق تلفن‌ همراه می‌نماید تا اقدامات مربوطه و لازم را انجام دهید. همچنین در این حالت، امکان تعریف سناریو شبیه‌ساز حضور نیز وجود دارد.

منبع: https://www.ovio.ir/

بازدید : 62
سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 زمان : 9:24

عملکرد پرده‌ی هوشمند به کمک نیروی برق کار می‌کند. در قسمت بالایی پرده با قرار دادن چند موتور کوچک می‌توان باز و بسته کردن پرده را کنترل کرد. موتورها توان کمی مصرف می‌کنند. دستورات از طریق رابط کاربری به واحد کنترلی ارسال می‌شود. واحد کنترلی با فرستادن سیگنال‌هایی جهت حرک موتور را مشخص می‌کند. با توجه به ساختار پرده (عمودی یا افقی) نوع حرکت موتور متفاوت است. در ادامه با هوشمند سازی ساختمان اویو همراه باشید.

امکانات و مزایای پرده هوشمند

١. راحتی و آسایش: سریع حرکت دادن پرده به چرخ‌های کوچک قسمت متحرک آسیب بزند. اگر این کار چند بار تکرار شود حتی ممکن است که پرده از ریخت بیافتد و شما مجبور به تعویض پرده شوید. بسیار خوشایند خواهد بود که بتوان از راه دور حرکت پرده‌ها را کنترل کرد.

بیشتربخوانید... ترموستات هوشمند

٢. قابلیت برنامه ریزی: یکی از امکانات بسیار عالی پرده‌ی هوشمند برنامه پذیری آن است.

٣. افزایش امنیت خانه: پرده یکی از وسایلی است که از بیرون خانه قابل مشاهده است. اگر شما قصد سفر داشتید می‌توانید با تنظیم زمان باز و بسته شدن پرده هوشمند تا حدی امنیت منزلتان را افزیش دهدید. این کار باعث می‌شود از بیرون خانه به نظر برسد که کسی داخل هست و پرده‌ها را می‌کشد.

۴. هماهنگی با سایر لوازم: با هوشمند کردن سایر وسایل مانند سیستم گرمایشی، سیستم روشنایی و … حتما پرده‌های منزل را نیز هوشمند کنید. هارمونی و هماهنگی ایجاد شده در منزل باعث افزایش احساس آرامش می‌شود.

۵. صرفه جویی در مصرف انرژی: در زمانی که نور خورشید وجود دارد با باز شدن پرده‌ها از نور خورشید برای روشنایی منزل می‌توان استفاده کرد. با همین کار ساده در مصرف انرژی تا حد زیادی صرفه جویی می‌شود.

۶. بالا رفتن ارزش ریالی خانه: قطعا با هوشمند سازی وسایل و منزل ارزش مالی خانه بالاتر می‌رود.

انواع پرده هوشمند

پرده‌های موجود در بازار دو دسته هستند. پرده‌هایی که حرکت آنها به صورت افقی است. بخش دوم نیز پرده‌هایی که حرکت آنها به صورت عمودی است. به اصطلاح بالا و پایین می‌روند. تفاوت زیادی در ساختار و عملکرد پرده‌ها وجود ندارد. تمامی آنها از قسمت‌های یکسانی تشکیل شده‌اند. تنها تفاوت آنها جهت حرکتی پرده است.

بیشتربخوانید... ریموت کنترل

بازدید : 55
يکشنبه 19 ارديبهشت 1400 زمان : 11:31

هدف از هوشمند سازی منزل ایجاد آسایش برای ساکنین خانه است. با هوشمندسازی پرده‌ها می‌توان به افزایش آرامش ساکنین کمک کرد. در ادامه با خانه هوشمند اویو همراه باشید.

١. راحتی و آسایش: سریع حرکت دادن پرده به چرخ‌های کوچک قسمت متحرک آسیب بزند. اگر این کار چند بار تکرار شود حتی ممکن است که پرده از ریخت بیافتد و شما مجبور به تعویض پرده شوید. بسیار خوشایند خواهد بود که بتوان از راه دور حرکت پرده‌ها را با ریموت کنترل کنترل کرد. به کمک رابط کاربری قرار گرفته در منزل یا اپلیکیشن نصب شده روی گوشی می‌توانید به آسانی پرده‌ها را جابه‌جا کنید.

بیشتربخوانید... هوشمند سازی دیتاسنتر

٢. قابلیت برنامه ریزی: یکی از امکانات بسیار عالی پرده‌ی هوشمند برنامه پذیری آن است. پس از برنامه ریزی، واحد کنترلی در زمان‌های تعیین شده به موتورها دستور حرکت می‌دهد. مثلا می‌توانید تعیین کنید که بعد از طلوع خورشید پرده‌ها باز شوند و هنگام غروب کشیده شوند.

٣. افزایش امنیت خانه: پرده یکی از وسایلی است که از بیرون خانه قابل مشاهده است. اگر شما قصد سفر داشتید می‌توانید با تنظیم زمان باز و بسته شدن پرده هوشمند تا حدی امنیت منزلتان را افزیش دهدید. این کار باعث می‌شود از بیرون خانه به نظر برسد که کسی داخل هست و پرده‌ها را می‌کشد.

۴. هماهنگی با سایر لوازم: با هوشمند کردن سایر وسایل مانند سیستم گرمایشی، سیستم روشنایی و … حتما پرده‌های منزل را نیز هوشمند کنید. هارمونی و هماهنگی ایجاد شده در منزل باعث افزایش احساس آرامش می‌شود. به اصطلاح کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد.

۵. صرفه جویی در مصرف انرژی: در زمانی که نور خورشید وجود دارد با باز شدن پرده‌ها از نور خورشید برای روشنایی منزل می‌توان استفاده کرد. با همین کار ساده در مصرف انرژی تا حد زیادی صرفه جویی می‌شود.

۶. بالا رفتن ارزش ریالی خانه: قطعا با هوشمند سازی وسایل و منزل ارزش مالی خانه بالاتر می‌رود.

عملکرد پرده هوشمند

باز و بسته کردن پرده های معمولی کمی سخت است. به ویژه پرده‌هایی که طول زیادی دارند. امکان پارگی پرده به دلیل جنس نخ یا سفت بودن آن وجود دارد. بیشتر افراد از باز و بسته کردن چنین پرده‌هایی منصرف می شوند. از روشنایی روز محروم می‌مانند و نمی‌توانند از منظره خارج ساختمان لذت ببرند.

امروزه خیلی راحت می‌توانید با استفاده از موتورها و ریل های پرده برقی، این مشکلات را رفع کنید. هر زمان که بخواهید می‌توانید حتی از راه دور فقط با لمس یک دکمه به آسانی پرده خود را باز کنید و از نور بهره ببرید.

بیشتربخوانید... اینترنت اشیا

بازدید : 53
دوشنبه 13 ارديبهشت 1400 زمان : 13:30

با توجه به اینکه تکنولوژی اینترنت اشیا علمی تازه است و تحقیقات و سرمایه گذاری صنایع و حتی دولت ها این امکان وجود دارد که در آینده ای نچندان دور شاهد شهر های پیشرفته و ساختمان های کاملا هوشمند باشیم. این امر باعث مدیریت منابع خام و کاهش آلودگی ها و هزینه می انجامد. در پایان هدف اصلی این تکنولوژی بالاتر بردن کیفیت زندگی مردم می باشد.

بیشتربخوانید... هوشمند سازی دیتاسنترها

ارتباط هوشمند سازی ساختمان و اینترنت اشیا

حالا که با اینترنت اشیا و تعریف خانه هوشمند آشنا شدید به ارتباط میان این دو می پردازیم. این ارتباط به این صورت است که سنسورها و کنترل کننده های خانه هوشمند بر بستر اینترنت بنا شده اند. به معنای دیگر زیربنای خانه هوشمند اینترنت اشیا است. همین بستر و تکنولوژی باعث می شود که به توان در هر جایی و در هر زمانی به این امکانات دسترسی داشت و آنها را کنترل کرد.

اجرای هوشمند سازی
این فرایند پروسه پیچیده ای ندارد. گاها به این ترتیبی که ذکر می کنیم اتفاق می افتد یا گاها بنابه نیاز مشتری تغییراتی در آن ایجاد می شود.
١. سیستم روشنایی برای خانه هوشمند: ابتدا به این سیستم پرداخته می شود. نور پردازی لازم انجام می شود. در مکان های مورد نیاز سنسور نصب می شود و برای سیستم برنامه ریزی می شود.
٢. امنیت خانه هوشمند : در صورت نیاز و بنابه خواسته مشتری دوربین های مدار بسته نصب می شود. قفل های هوشمند روی درب ها نیز نصب می شود. نحوه کنترل و دسترسی سیستم امنیتی تعریف می شود.
٣. پرده کنترلی مناسب خانه هوشمند : این بخش از بخش های مورد علاقه من است. این سیستم این امکان را به وجود می آورد که پرده ها در ساعت معینی یا هر وقت که شما بخواهید جمع یا باز شوند.
۴. سیستم آبیاری هوشمند : در صورت نیاز می توان سیستم آبیاری مناسبی برای باغچه یا باغ تعریف کرد. که موجب کاهش مصرف آب و آبیاری بهینه می شود.
۵. سیستم تهویه برای هوشمند سازی سرور : شامل سیستم گرمایشی، سرمایشی و تهویه مطبوع می باشد. این امکان وجود دارد که سیستم های تهویه با نگه داشتن حرارت منزل در درجه ای معین هم کاهش هزینه ها و مصرف انرژی و هم راحتی و آسایش شما را به ارمغان آورد.

کنترل خانه هوشمند
چند رابط کاربری برای این امر موجود است.
١. دستیار صوتی گوگل
٢. الکسا از آمازون
٣. سیر از شرکت اپل

بازدید : 53
شنبه 11 ارديبهشت 1400 زمان : 14:12

اگر می خواهید خانه خود را به خانه هوشمند تبدیل کنید، در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

نیازهای خود را قبل از شروع خرید ارزیابی کنید

قبل از خرید تجهیزات به صورت کامل به وارسی خانه خود بپردازید و فکر کنید که یک خانه هوشمند به چه چیز هایی نیاز دارد. نیازها را دسته بندی کنید مانند روشنایی، کنترل، امنیت و . . . بعد اولویت بندی را شروع کنید.

بیشتر بخوانید... پرده هوشمند

سازگاری را در ذهن داشته باشید
یکی از مزایای بسیاری از فناوری های هوشمند همگام سازی دستگاه ها و تجهیزات است، اما این تنها در صورت سازگاری امکان پذیر است.

با این حال ، این بدان معنا نیست که شما مجبورید همه تجهیزات یا خدمات را از یک ارائه دهنده خریداری کنید. برخی از سیستم ها مانند Apple Homekit و Google Home با محصولات خارج از خط تولید خود سازگار هستند.

بلندگوی هوشمند برای استفاده در آینده

نکته مهم بعدی در مورد فناوری خانه های هوشمند بلندگوهای هوشمند تعاملی است. این بلندگوهای فعال کننده صدا و Wi-Fi به عنوان دستیار مجازی جدید لقب گرفته اند که نوید می دهد زندگی در خانه را آسان تر می کند.

Amazon’s Echo سال گذشته موج های بزرگی ایجاد کرد زیرا کاربران بیشتری این فناوری را به شما اجازه می دهند سوالی را بپرسید و بلافاصله پاسخ دهید. همچنین می توانید دستورات صوتی داشته باشید.

بیشتربخوانید... اینترنت اشیا

بدانید چگونه خانه هوشمند خود را کنترل خواهید کرد

سه روش رایج برای کنترل تجهیزات خانه های هوشمند از طریق تلفن هوشمند، ساعت هوشمند و تبلت است. برخی از سیستم ها همچنین دارای یک توپی هستند که می تواند در خانه برای کنترل دستگاه ها استفاده شود.
هر ارائه دهنده برنامه های خاص خود را با رابط ها و ویژگی های منحصر به فرد دارد. در صورت امکان ، به آنها آزمایشی دهید تا ببینند کدام یک بهترین کاربرد را دارد.

روتر را فراموش نکنید

بدون روتر بی سیم برای ارائه Wi-Fi ، دستگاه های خانه هوشمند شما نمی توانند کار خود را انجام دهند. اما دلیل واقعی به روزرسانی روتر شما امنیت بیشتر است. با هر نوع فناوری جدید مبتنی بر اینترنت، همیشه خطر ورود هکرها به سیستم شما وجود دارد.
برخی از روترها امنیت برتر همراه با اتصال قوی تر برای همه دستگاه های اضافی را ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید... ریموت کنترل

بازدید : 78
شنبه 28 فروردين 1400 زمان : 10:42

اصلی ترین وظیفه‌ی یک سیستم تهویه به گردش درآوردن هواست. در فضای کوچک هوا باید مدام جریان داشته باشد. جریان داشتن هوا باعث می‌شود کسانی که در آن فضا حضور دارند احساس آسایش داشته باشند. علاوه بر گردش هوا، سیستم تهویه باید در زمان لازم هوا را خنک کند. مخصوصا در فصل تابستان که شدت گرمای هوا بیشتر از سایر فصول است.

فرودگاه‌های بزرگ به دلیل ازدحام جمعیت و ترافیک مسافر با مشکل تهویه هوا مواجه هستند. لازمه یک فرودگاه هوشمند وجود یک سیستم تهویه هوشمند در فرودگاه است.

بیشتر بخوانید... اینترنت اشیا (IoT)

چه زمانی باید از سیستم های تهویه هوشمند در فرودگاه ها استفاده کرد؟

در سالن های انتظار که مسافران زیادی را در خود جای می دهد لازم است تا از سیستم های گردش هوا استفاده شود. گردش هوا باعث می شود تا مسافران همواره احساس کنند که هوای تازه تنفس می کنند. برخی از افراد به فضای بسته و هوای سنگین حساسیت دارند. گردش هوا احساس های منفی را در افراد کاهش می دهد و حس آرامش را به وجود می آورد.

بیشتر بخوانید... هوشمند سازی دیتاسنتر

مناسب ترین سیستم تهوی برای یک فرودگاه چیست؟

سیستمی مناسب فرودگاه است که بتواند مدام هوا را به گردش در بیاورد، در زمان مورد نیاز سرما تولید کند و از همه مهم تر کم مصرف باشد. زمانی که سیستم تهویه را بتوان برنامه ریزی کرد، آنگاه سیستم تهویه به صورت هوشمند کار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید... بیمارستان هوشمند

انواع سیستم تهویه هوشمند

سیستم های تهویه زیادی برای هوشمند سازی فرودگاه ها وجود دارند. در ادامه به چند سیستم معروف اشاره خواهیم کرد.

١. Eurus

یکی از بهترین سیستم های موجود در بازار می باشد. این سیستم هوا را با قدرت مناسبی به گردش در می آورد. فن های قدرتمندی دارد. مناسب سالن انتظارهای متوسط و کوچک است.

منبع: خانه هوشمند اویو

بازدید : 73
سه شنبه 24 فروردين 1400 زمان : 14:04

سنسور دما و رطوبت تغییرات و میزان دما و رطوبت اتاق را مشخص می کند.

چنانچه این سنسور به دیگر وسایل هوشمند(سیستم تهویه ، سنسور درب و پنجره هوشمند ، سیستم آبیاری هوشمند ، پرده ی هوشمند ) در خانه متصل باشد، با گزارش دادن این تغییرات آب و هوایی و هماهنگی با دیگر اجزای خانه هوشمند می تواند از هدر رفت انرژی جلوگیری کند.

سنسور دما و رطوبت برای فضاهای بسته و محیط داخلی طراحی شده است

و برای نگهداری و مراقبت از آلات موسیقی، پارچه، وسایل برقی، لوازم خانگی، آثار هنری و دیگر اشیاء حساس به رطوبت بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید... هوشمند سازی دیتاسنتر

این سنسور به Wi-Fi عادی محیط وصل شده و اطلاعات دما و رطوبت را در فواصل زمانی کوتاه ثبت می کند.

شما می توانید این اطلاعات را در گوشی هوشمند، تبلت و یا کامپیوتر خود دریافت نمایید.

چنانچه دما و رطوبت از حد مجاز تعیین شده توسط شما بیشتر یا کمتر شود،

سنسور از طریق پیامک یا ایمیل شما را از وضعیت پیش آمده مطلع و از رخداد مشکلات متعاقب آن جلوگیری می کند.

بیشتربخوانید... ریموت کنترل

سنسور دما و رطوبت برای چه مکان هایی مناسب است؟

این سنسور تنها در خانه و فضاهای مسکونی کاربرد ندارد.

دقت، دوام و دیگر مزیت های سنسور دما و رطوبت باعث شده تا بتوان آن را در مکان های صنعتی بسیاری نصب کرد که بعضی از آنها را در زیر می خوانید.

مرغداری ها

هوای داخل مرغداری به شدت بر سلامت مرغ ها اثر می گذارد.

مشکلات تنفسی، هاضمه و رفتاری مرغ ها بیشتر در مرغداری هایی اتفاق می افتد که شرایط آب و هوایی در آنجا استاندارد نیست.

نمی توان استفاده ی بهینه ای از حیوانات ناسالم کرد.

دما و رطوبت دو پارامتر مهم در محل نگهداری از حیوانات هستند که با ثبت میزان مناسب آنها می توان بهره وری از مرغ ها و دیگر حیوانات را بالا برد.

ثبت کننده های بی سیم دما و رطوبت که روش نصب راحتی دارند و به Wi-Fi متصل می شوند، می توانند پاسخ خوبی به این نیاز باشند.

با این ثبت کننده ها و سنسورها دیگر لازم نیست که گاه و بیگاه به مرغداری سر بزنید

زیرا اگر دما و رطوبت در محیط مطلوب نباشد، خود سنسور شما را مطلع خواهد کرد.

علاوه بر این،

شما از طریق گوشی همراه، تبلت یا کامپیوتر خود همیشه به دما و رطوبت ثبت شده در گذشته دسترسی خواهید داشت.

منبع: خانه هوشمند اویو

تعداد صفحات : 46

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 1634
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 39
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 61
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 251
  • بازدید ماه : 988
  • بازدید سال : 5607
  • بازدید کلی : 762370
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه