loading...

وبلاگ اوپتيما

وبلاگي براي ماشين بازان

بازدید : 64
سه شنبه 11 خرداد 1400 زمان : 11:24

واکنشی که انواع سیستم ترمز بر وضعیت خودرو در حال رانندگی دارند، یکسان است؛ اما فرآیند انتقال نیرو از پای راننده (هنگام فشار آوردن روی پدال) به ترمز روی چرخ و حد اثربخشی آن‌ها با هم دارای تفاوت‌هایی است. اگر بخواهیم در دسته‌بندی کلی، این نحوه عملکرد این قطعه را برای شما شرح دهیم؛ باید به دو نوع «مکانیکی» و «هیدرولیکی» اشاره کنیم. اما در نظر داشته باید که هر یک از انواع ترمز، خود شامل چندین دسته مختلف می‌شوند که در ادامه به پرکاربردترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

بیشتربخوانید... اویل پمپ موتور

سیستم ترمز مکانیکی

عملکرد ترمز مکانیکی به این صورت است که با فشار دادن پدال توسط راننده، نیروی مکانیکی تولید شده با کمک یک کابل واسط به کفشک منتقل می‌شود. توجه داشته باشید که کفشک در واقع همان لنت ترمز است؛ اما تفاوت آن، ایجاد اصطکاک با سطح داخلی محفظه‌ کاسه‌ای است که در درون آن قرار گرفتند؛ در حالی که لنت در نوع هیدرولیکی با سطح دیسک اصطکاک دارد.

ترمز مکانیکی، جز نخستین و در عین حال ساده‌ترین نوع سیستم‌ ترمز است که در خودروها از آن بهره می‌برند؛ به همین دلیل دارای ایراداتی است که نمی‌توان به راحتی از آن چشم‌پوشی کرد:

  • نداشتن توانایی لازم جهت چند برابرکردن نیروی وارده به پدال
  • احتمال از کار افتادن سیستم ترمز به‌صورت کلی
  • احتمال پارگی و خوردگی سیم ترمز

عملکرد ترمز کاسه‌ای

از ترمز کاسه ای به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های ترمز نوع مکانیکی، بیشتر در چرخ‌های عقب خودرو استفاده می‌شود؛ زیرا نیاز به نیروی کم‌تری دارند. یک کاسه و دو کفشک درون آن، اجزای سیستم ترمز هستند که از یک سمت به لولا و سمت دیگر به پیستون متصل است. در نظر داشته باشید که همزمان با چرخیدن چرخ، کاسه هم شروع به چرخیدن می‌کند.

هنگام ترمزگیری با فشار دادن پدال، نیرو به پیستون منتقل می‌شود؛ سپس کفشک‌ها به سطح داخلی کاسه چسبیده و سرعت چرخ را کاهش می‌دهند. قدرت کم ترمزگیری، احتمال بالای داغ شدن و وزن زیاد از معایب نوع ترمز کاسه‌ای و همچنین نیاز به نگهداری کم و در نتیجه مراجعه کمتر برای تعمیر خودرو از مزایای آن محسوب می‌شود.

سیستم ترمز هیدرولیکی

تفاوت سیستم ترمز هیدرولیکی با مکانیکی، استفاده از لوله‌های حاوی روغن ترمز به جای سیم است که تاثیر بهتری بر عملکرد سیستم می‌گذارد. بزرگ‌ترین مزیت این نوع سیستم ترمز، قابلیت جایگزینی ترمزهای دیسکی به جای نوع کاسه‌ای است که ویژگی مهم چند برابر کردن قدرت مکانیکی تولید شده توسط پای راننده برای سیستم را پشتیبانی می‌کند.

فرآیند کار به این صورت است که با فشار دادن پدال، نیرو چند برابر شده و تا زمان اعمال به پیستون اصلی، حفظ می‌شود؛ سپس نیروی پیستون به سیال پشت آن وارد شده و منجر به حرکت سیال در لوله‌های واسط می‌شود. در مرحله بعد، نیرو به پیستون‌های فرعی ترمز چرخ‌ها منتقل شده، دوباره قدرت آن افزایش پیدا می‌کند و در نهایت سیستم ترمز، خودرو را متوقف می‌کند.

جهت خرید قطعات اصلی کیا کلیک کنید.

عملکرد ترمز دیسکی:

در طراحی و مهندسی ترمز دیسکی سعی شده تا ایرادات موجود در نوع کاسه‌ای تا حد زیادی برطرف شود. مواردی که در ادامه شرح می‌دهیم، ویژگی مربوط به این ترمز نسل جدید است که معایب نوع قدیمی‌تر یعنی کاسه‌ای را پوشش می‌دهد:

  • قابلیت بالای انتقال گرمای ترمز
  • کاهش میزان افت عملکرد ترمز
  • وزن کمتر نسبت به نوع کاسه‌ای
  • توانایی کنار زدن سریع آب از روی دیسک
  • قدرت بالای ترمزگیری

منبع: نمایندگی فروش قطعات کیا

بازدید : 54
يکشنبه 9 خرداد 1400 زمان : 12:14

شرکت خودرو سازی کیا موتورز به‌عنوﺍن قدیمی‌ترین شرکت خودروسازی کرهﺍی، در سال 1944 با موضوع ساخت و تولید مفتول‌های فلزی و دوچرخه‌سازی، شروع به کار نمود. در سال 1952، ﺍین شرکت نام خود رﺍ ﺍز «صنایع دقیق کیونگ سانگ» به کیا تغییر دﺍد و چندی بعد شروع به ساخت موتورسیکلت، کامیون و خودروی سوﺍری کرد. در سال 1986 و با همکاری شرکت فورد، کیا موتورز مبادرت به ساخت برخی ﺍز مدل‌های مزدا مانند مزدا فامیلا هم برﺍی بازﺍر دﺍخلی و هم برﺍی بازﺍر خارجی (جهت صادرات) نمود. ﺍین مدل‌ها همچنین شامل کیا پرﺍید (بر مبنای مدل مزدﺍ 121) و کیا ﺁوﻻ بودند، که در بازﺍر آمریکای شمالی و استرالیا با نام‌های فورد فستیوا و فورد ﺍسپایر به فروش رفت.

کیا موتورز که در سال 1986 تنها 26 دستگاه خودرو تولید کرده بود، در سال 1987 در فاصله تنها یک سال، تولیدش را به 95٫000 دستگاه افزایش داد. در سال 1992، کیا موتورز آمریکا، در ایالات متحده آمریکا شروع بکار نمود. ﺍولین خودروی دﺍرﺍی برند کیا، در ﺍیاﻻت متحده ﺍز طریق 4 شعبه نمایندگی فروش در پورتلند، اورگن و در فوریه 1994 به‌فروش رفت. ﺍز ﺁن زمان، کیا به صورتی روش‌مند فعالیت خود رﺍ توسعه دﺍد. نمایندگی‌های فروش در سال 1994 مدل کیا سفیا ﺍین شرکت رﺍ به فروش رساندند و بعد ﺍز مدتی، ﺍندک خط تولید محصول ﺍین شرکت، ﺍز طریق مدل کیا اسپورتیج، شرکت گسترش یافت.

بیشتربخوانید... لنت ترمز

با ﺍین حال، ورشکستگی شرکت کیا در سال 1997؛ که در جریان بحرﺍن مالی ﺁسیا رخ دﺍد، موجب گردید که ﺍین شرکت توسط دیگر شرکت خودروساز کرهﺍی، هیوندای موتور در سال 1998 ﺍز طریق خرید سهام شرکت فورد، که در سال 1986 بخشی ﺍز سهام ﺍین شرکت رﺍ خریدﺍری نموده بود، تصاحب گردد.در سال 1998، شرکت کیا موتورز با مدیریت هیوندای موتور گروپ، شروع به صادرﺍت خودروی کیا منتور نمود. این مدل از کیا رقیب مدل‌ها فورد ﺍسکورت و اپل ﺁسترﺍ در بازار اروپا بود، که به جهت قیمت پائین، فروش نسبتأ خوبی در اروپا داشت. سپس در اواسط دهه 1990 مدل هاچ‌بک منتور، با نام کیا شوما عرضه شد. تغییر ظاهری (فیس لیفت) که در سال 1999 صورت گرفت، کیا منتور رﺍ همچنان در رده سدان نگاه دﺍشت.

بیشتر بخوانید ... قطعات هیوندا

کیا به بازﺍر خودروهای خانوﺍدگی، تا زمانی که کیا کردوس رﺍ تولید نمود، وﺍرد نگردید. کردوس که ماشینی چهار در و در کلاس سدﺍن بود، در سال 1999 ﺍرﺍئه شد. ﺍین خودرو ﺍندﺍزه مشابهی با فورد موندئو دﺍشت، ﺍما در هنگام ارائه ﺁن به بازﺍر ﺍز نظر ﺍندﺍزه، کوچکتر فورد فوکوس بود. ﺍین خودرو دﺍرﺍی تزئینات دﺍخلی ویژه، محفظه صندوق عقب بزرگ، قیمت رقابتی و سطوح باﻻی تجهیزﺍت بود، ﺍما جذﺍبیت کمتری برﺍی بازارهای جهانی دﺍشت.

خودروی جانشین کیا برﺍی کردوس، یعنی کیا مجنتیس در سال 2001 نتوﺍنست محبوبیت کیا کردوس رﺍ ﺍحیا کند. کیا در سال 1999 با خودروی کیا سدونا وارد بازﺍر خودروهای ام‌پی‌وی شد. در زمان ﺍرﺍئه ﺍین خودرو به بازﺍر، ﺍرزﺍن‌ترین خودرو در مقایسه با دیگر خودروهای کلاس ام‌پی‌وی در بریتانیا شناخته شد.ﺍین مدل‌ها تا سال 2004 که مدل کیا سرﺍتو به بازﺍر عرضه شد، به فروش رفت و همین ﺍمر سبب گردید تا شرکت کیا موتورز، به عنوﺍن یکی ﺍز خودروسازﺍن جدی، وﺍرد عرصه رقابت گردد. خودروی اس‌یووی کیا اسپورتیج (جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خودرو کیا اسپورتیج اینجا کلیک کنید.) در سرتاسر ﺍروپا عمومیت پیدﺍ کرد، ﺍما ﺍز سال 2002 بود که کیا فروش بیشتری رﺍ ﺍز طریق عرضه مدل کیا سورنتو در بازﺍر بدست ﺁورد.

منبع : https://www.star.parts/shop/

بازدید : 43
سه شنبه 4 خرداد 1400 زمان : 12:40

لنت یکی از بخش‌های ترمز است. این وسیله مصرفی با دیسک خودرو تماس پیدا می‌کند و در اثر این تماس یک اصطکاکی به وجود می‌آید که سبب کند شدن حرکت ماشین و در نتیجه توقف آن می‌شود. جهت خرید قطعات اصلی کیا و هیوندا کلیک کنید.

لنت ترمز چه وظیفه‌ای دارد؟

لنت ترمز از دو بخش محکم که به‌ آن کفشک لنت و اصطکاکی که لقه لنت می‌نامند تشکیل شده است. سطح اصطکاکی لنت پس از فشار دادن پدال ترمز به روتور ترمز می‌چسبد و اتومبیل را متوقف می‌کند. لنت ترمز‌ها در گذشته با استفاده از آزبست ساخته می‌شدند. آزبست گرمای تولید شده لنت در اثر اصطکاک را می گرفت و پراکنده می‌کرد اما این آزبست‌ یک ضرر جدی داشت و آن ایجاد گرد و غبار هنگام ترمز گرفتن بود. این گرد و غبار‌ها برای سلامتی زیان آور بودند به همین دلیل امروزه لنت ها از مواد آلی بی زیان ساخته می‌شوند که جنس بیشتر آنها شیشه، لاستیک و رزین است. لنت‌های آلی یا غیر آزبستی تولید آلودگی ندارند. این لنت ترمز‌ها بیشتر برای خودرو‌های معمولی به کار می‌روند و گزینه مناسبی برای خودرو‌های سنگین و مسابقه‌ای نیستند چون وزن ماشین‌های سنگین و سرعت ماشین‌های مسابقه‌ای بالا است و مجبورند گاهی اوقات در سرعت زیاد ماشین را متوقف کنند.

بیشتربخوانید... خرابی سنسور اکسیژن خودروی موهاوی

لقمه‌ لنت ترمز

لقمه لنت ترمز همان بخش اصطکاکی است و به پنج دسته تقسیم می‌شود که در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره انواع آن پرداخته می‌شود.

لنت فلزی

این لنت‌ها از آهن، مس، فولاد و گرافیت ساخته می‌شوند. بیشتر خودرو‌ها از لنت فلزی استفاده می‌کنند. عملکرد لنت‌های فلزی بالا و هزینه آن پایین است. سنگین بودن لنت‌های فلزی یکی از عیب‌های وارده به آن است و این مسئله بر سوخت خودرو تاثیر می‌گذارد همچنین وزن بالای آن سبب می‌شود که در ماشین‌های مسابقه‌ای از آن استفاده نشود. این لنت‌ها دوام بالایی دارند اما چون از فلز ساخته شده و لطافتی در آن به کار نرفته است سبب خوردگی روتور می‌شود. این لنت‌ها در گذر زمان به قسمت‌های دیگر ترمز آسیب می‌زنند. لنت‌های فلزی هنگامی که داغ می‌شوند عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند.

بیشتربخوانید... شیشه شوی سانتافه

لنت سرامیکی

لنت‌های سرامیکی برخلاف لنت‌های فلزی بسیار سبک هستند و نیروی متوقف کننده زیادی دارند. این لنت‌ها دیر ساییده می‌شوند. لنت سرامیکی از لنت‌های مناسب برای ماشین‌های مسابقه‌ای است. لنت‌های سرامیکی بسیار گران هستند و در تولید آنها از مواد چسبنده، الیاف سرامیک و ماده پر کننده استفاده شده است البته در تولید آن گاهی از الیاف مس نیز استفاده می‌شود. این لنت‌ها گرما را به خوبی پراکنده کرده و تولید غبار بسیار کمی دارند. دفع بسیار سریع و خوب گرما سبب عملکرد بهتر لنت‌های سرامیکی می‌شود.

لنت زینتری

لنت‌های زینتری بیشتر در ماشین‌های آفرود و مسابقه‌ای استفاده می‌شود. سرعت خوردگی در این لنت‌ها بسیار بالا است و عمر کوتاهی دارند. استفاده از این لنت‌ها در خودرو‌های معمولی سبب می‌شود که عملکرد سیستم ترمز کاهش پیدا کند.

لنت‌ نیمه متالیک یا نیمه فلزی

در تولید این لنت‌ها از درصد پایین فلز استفاده شده به همین دلیل به آن نیمه فلزی نیز می‌گویند. در این لنت‌ها از ۴۰ درصد مس برای بالا بردن میزان اصطکاک و دوام آن به کار رفته است. این لنت‌ها عمر بالا و قیمت مناسبی دارند از طرفی سر و صدای زیادی تولید می‌کنند اما قدرات ترمزگیری بالایی دارند.

لنت ارگانیک

در تولید این لنت‌ها از مواد فلزی استفاده نمی‌شود و قیمت بسیار پایینی دارند و عمر آنها نیز بسیار پایین است. این لنت‌هااز نرم‌ترین لنت‌های موجود اند و عملکرد بسیار خوبی دارند. سر و صدای لنت ارگانیک بسیار پایین است و دوام پایینی نسبت به سایر لنت ترمز ها دارند. اگر رانندگی هیجانی دارید و زیاد در ترافیک می‌مانید این لنت‌ها گزینه مناسبی نیستند چون زود تمام می‌شوند.

چرا باید لنت‌های ترمز را عوض کنید؟

لنت‌ها بر اثر اصطکاک و در گذر زمان تمام می‌شوند. وقتی لنت ترمز فرسوده شود پس از ترمز کردن خودرو با طی مسافتی از حرکت می‌ایستد بنابراین توصیه می‌شود با لنت‌های فرسوده رانندگی نکنید. قدرت ترمز در لنت‌های فرسوده بسیار پایین می‌آید و همین مسئله ممکن است سبب تصادف شود. لنت فرسوده به روتور ترمز نیز آسیب می‌زند و برای اینکه متحمل هزینه‌های بیشتری نشوید بهتر است بعد از تمام شدن سریعا نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

منبع: star.parts

بازدید : 59
يکشنبه 2 خرداد 1400 زمان : 13:24

سالم بودن آن اهمیت زیادی دارد؛ چرا که امنیت و ایمنی شما در حین رانندگی به آن بستگی دارد. وظیفه اصلی لنت ترمز ، کند کردن یا توقف حرکت ماشین یا وسیله نقلیه (اتومبیل، کامیون، قطار، موتورسیکلت و …) است. ترمزهای وسیله نقلیه به شما این امکان را می‎‌دهد که در صورت نیاز سرعت خود را کم کرده و خودرو را متوقف کنید.

چنانچه بخواهید ناگهان در خیابان‎‌ها و اتوبان متوقف شوید مجموعه‎‌ای از لنت‎های ترمز با کیفیت بالا می‎تواند تفاوت ایجاد کند. وقتی پدال ترمز را فشار می‎‌دهید کولیس‎‌های ترمز خودرو، لنت‌‎های ترمز را در برابر روتورهای متصل به چرخ‎‌های خودرو فشار می‌‎دهند. اصطکاک بین لنت ترمز و روتورها باعث کند شدن وسیله نقلیه شما می‌‎شود. با گذشت زمان، اصطکاک باعث سایش لنت‎‌های ترمز می‌‎شود و در نهایت نیاز به تعویض دارد. در ادامه با استارپارتس نمایندگی فروش قطعات کیا همراه باشید.

نحوه عملکرد لنت

لنت‌‎های ترمز از طریق اصطکاک، انرژی جنبشی خودرو را به انرژی گرمایی تبدیل می‌‎کنند. دو لنت ترمز با سطوح اصطکاک رو به روتور در ترمز وجود دارد. وقتی ترمز‎ها به صورت هیدرولیکی استفاده می‌‎شوند کولیس دو لنت را به هم فشار می‌‎دهد یا روتور در حال چرخش را فشار می‌‎دهد تا وسیله نقلیه کند و متوقف شود.

هنگامی که یک لنت ترمز در اثر تماس با روتور گرم می‌‎شود مقدار کمی از اصطکاک خود را به دیسک منتقل می‌‎کند و یک پوشش خاکستری بر روی آن باقی می‎‌ماند. لنت ترمز و دیسک به یکدیگر چسبیده و اصطکاک ایجاد شده خودرو را متوقف می‎کند.

جنس مواد تشکیل دهنده لنت چیست

لنت‎‌های ترمز از مواد فلزی، ارگانیک یا سرامیک ساخته شده‎‌اند. هر یک از آن‎ها مزایا و معایب منحصر به فردی دارند. لنت‎‌های ارگانیک از مواد غیرفلزی مانند: شیشه، لاستیک تشکیل شده‎‌اند. این نوع لنت که از مواد ارگانیک هستند در دمای پایین، بهتر عمل می‌‎کنند.

لنت‌‎های ترمزکه مواد اولیه‌ی آن از جنس سرامیک است دارای الیاف ظریف مسی هستند. این الیاف‌ها به افزایش اصطکاک و هدایت گرما کمک می‌کند. این مواد در نهایت عملکرد ترمز را بهبود می‌بخشند. همچنین این دسته از لنت‌ها بسیار بادوام هستند.

لنت‌‎های ترمز سرامیکی عمدتا از الیاف سرامیک و سایر مواد پر کننده‎ تشکیل شده است. مواد فلزی چون رسانای خوب گرما هستند می‌‎توانند گرمای بیشتری را تحمل کنند. همزمان به سیستم‎‌های ترمز کمک می‌کنند تا سریعتر خنک شوند. همچنین به فشار کمتر پدال برای عملکرد نیاز دارد.

بیشتربخوانید... پمپ روغن خودروی سانتافه

چرا باید لنت ترمز تعویض شود

لنت‎‌ها بعد از مدتی استفاده و همچنین به دلیل اصطکاک از بین می‌‎روند. هنگامی که لنت ترمز تمام می‎‌شود توان ترمز گرفتن بسیار پایین می‎‌آید. به همین دلیل است که باعث تصادف می‌شود. قطعه کوچکی از فلز نرم در لنت ترمز قرار دارد. هنگامی که لنت ترمز به سطح مشخصی رسید فلز شروع به مالیدن روتور ترمز می‌‎کند. اگر هر بار که ترمز می‌‎کنید صدای جیر جیر می‎‌شنوید نشانه این است که لنت ترمز نیاز به تعویض دارد. همچنین هنگام فرسودگی لنت ترمز چراغ هشدار دهنده روی داشبورد خودرو روشن می‌‎شود. اینگونه است که می‎دانید زمان تعویض لنت‎‌های ترمز است.

نشانه‌های خرابی لنت

  1. کشیدن فرمان هنگام گرفتن ترمز
  2. صدا هنگام ترمز گرفتن
  3. لرزش هنگام ترمز
  4. طولانی تر برای متوقف کردن
  5. چراغ نشانگر لنت ترمز روشن می شود

چگونه می‌توانیم طول عمر لنت ترمز را افزایش دهیم

  • سرعت کم: افزایش سرعت و مدام ترمز گرفتن باعث استهلاک لنت‌ها می‌شود.
  • وزن مناسب: داشتن وزن بیش از حد در وسیله نقلیه بر روی لنت‎های ترمز تاثیر دارد.
  • از یک پا برای گرفتن ترمز استفاده کنید. در حالی‎که همزمان با پای راست گاز را فشار می‎‌دهید، هرگز با پای چپ پدال ترمز را فشار ندهید.
  • سرویس و نگهداری‌های منظم: برای اینکه ترمزهای خودرو بیشتر دوام بیاورند رعایت برنامه نگهداری خودرو مهم است.

منبع: https://www.star.parts/shop/

بازدید : 64
سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 زمان : 9:12

وقتی یک ماشین صفر می خریم انتظار داریم وقتی درست از آن نگهداری کنیم هیچ وقت خراب نشود. حتی اگر یک خودروی دست دوم بخریم، قبل از خرید تمام قسمت های آن را کامل بررسی می کنیم. با این حال حقیقتی که درباره خودروها وجود دارد این است که تمام مشکلاتی که برای آنها پیش می آید قابل تعمیر نیست. شاید همیشه بتوانید مشکلات ساده ای مانند خرابی کولر را برطرف کنید یا خودرویی که باتری خالی کرده است را با استفاده از کابل روشن کنید ولی بعضی از نقص های فنی هستند که ارزش تعمیر کردن ندارند.

بیشتربخوانید... لوازم یدکی کیا

  • مشکلات برقی خودرو

با اینکه ممکن است مشکلات برقی در ابتدا خیلی عادی به نظر برسند، ولی هر چقدر خودروی شما جدیدتر و پیشرفته تر باشد تعمیر مشکلات برقی آن پیچیده تر و پرهزینه تر است.

  • سوختن واشر سرسیلندر

وقتی واشر سرسیلندر خودرویی بسوزد ارزش تعمیر کردن ندارد. این یک قانون ثابت و تغییرناپذیر است. واشر سرسیلندر، بلوک سیلندر و سرسیلندر را از هم جدا می کند و وقتی از بین برود خرج زیادی به شما تحمیل می کند تا جایی که ترجیح می دهید یک خودروی صفر بخرید زیرا وقتی واشر سرسیلندر از بین می رود سیال خنک کننده و روغن موتور با هم ترکیب می شوند و بدترین مخلوط ممکن به وجود می آید یا ممکن است سیال خنک کننده وارد محفظه احتراق شود و بسوزد. در چنین حالتی هنگام رانندگی دود سفید از اگزوز خارج می شود. شاید بعد از خنک شدن خودرو همه چیز عادی به نظر برسد ولی این مشکلات دوباره از نو به وجود می آیند.

بیشتربخوانید... خودرو کیا، راهنمای تهیه قطعات

  • انحراف شاسی خودرو

اگر خودروی شما تصادف شدیدی داشته باشد احتمال انحراف شاسی وجود دارد. وقتی بخشی از شاسی انحراف پیدا کند در اکثر موارد به ساختار اصلی خودرو نیز آسیب می رساند و احتمال دارد اجزای درونی خودرو نیز صدمه دیده باشند.

بیشتربخوانید... راهنمای خرید واترپمپ

  • گیربکس معیوب

اهمیت گیربکس به اندازه اهمیت موتور است. اگر هر یک از آنها خراب شوند خودروی شما از کار می افتد. تعویض گیربکس کار آسانی نیست و هزینه تعمیر آن نیز بسیار بالاست و بعد از تعمیر هم احتمال دارد مانند قبل درست کار نکند.

  • باتری معیوب یک خودروی هایبرید

اگر باتری یک خودروی هایبرید خراب شده باشد، تنها راه حل عقلانی خرید یک خودروی صفر کیلومتر است.

بیشتربخوانید... خرید قطعات اصلی کیا

بازدید : 74
يکشنبه 19 ارديبهشت 1400 زمان : 11:15

پمپ روغن یا اویل پمپ از قطعات اصلی و کاربردی خودروها می‌باشد. بدون عملکرد مطلوب این قطعه بازدهی خودرو کاهش می‌یابد یا حتی ممکن است خودرو دچار مشکلاتی جبران ناپذیر شود. آشنایی با عملکرد قطعات خودروی یک مهارت است که رانندگان باید به مرور زمان آنرا کسب کنند.

محل قرار گیری پمپ روغن خودروی سانتافه

اویل پمپ سانتافه در قسمت پشتی شفت تعادل و تسمه تایم قرار دارد. به منظور عملکرد مناسب، این قطعه در کنار موتور نصب شده است. وظیفه‌ی اصلی این قطعه پمپاژ روغن به داخل موتور خودرو است. عملکرد نامطلوب اویل پمپ همراه با یاتاقان زدن و حرکت ریپلی خودرو می‌باشد. همچنین ادامه‌دار بودن این قضیه باعث آسیب‌های جدی به موتور خودرو و حتی سایر بخش‌ها نیز می‌شود. پس بهتر است هنگام مشاهده کوچکترین اختلالی سراغ یک مکانیک ماهر بروید.

بیشتر بخوانید ... خرید خنک کننده روغن موتور

نشانه‌های عملکرد نامناسب پمپ روغن سانتافه

  • روشن شدن چراغ روغن
  • سر و صدای سوپاپ خودرو
  • افزایش دمای موتور

عواملی که باعث می‌شود اویل پمپ عملکرد مناسبی نداشته باشد

۱- بدون آب ماندن موتور (بدلیل نشت آب از رادیاتور و شلینگ‌ها و یا نشتی‌های دیگر) و هر علتی که باعث داغ کردن موتور می‌شود در واقع همانند تب کردن در بدن، باعث تشنج می‌شود.
۲- داغ کردن موتور هم یک مشکل بزرگ است که نباید نادیده گرفته شود
۳- کثیف بودن فیلتر روغن و یا کهنه بودن بیش از اندازه روغن
۴- راندن موتور با سرعت‌های خیلی زیاد بطوریکه دور موتور به محدوده قرمز نزدیک شود.

چگونه پمپ روغن سانتافه را تعویض کنیم

برای تعویض اویل پمپ لازم است تا به نمایندگی‌های مجاز یا یک تعمیرکار ماهر مراجعه نمایید.

بهترین اویل پمپ برای سانتافه

اگر قصد خرید قطعات اصلی هیوندای و تعویض اویل پمپ خودروی خود را دارید، توصیه می‌کنم به قسمت فروشگاه استار پارتس مراجعه نمایید. گروه استار پارتس با وارد کردن قطعات اورجینال خودروهای هیوندای و کیا می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای خریدن پمپ روغن باشد.

منبع: https://www.star.parts/

بازدید : 52
يکشنبه 12 ارديبهشت 1400 زمان : 14:19

اگر صاحب خودروی سراتو هستید باید قبل از خرید هرکدام از قطعات یدکی سراتو اطلاعات کافی از قطعات فنی و موتوری آن داشته باشید. همچنین می‌توانید نظر تعمیرکار یا متخصص لوازم یدکی را برای انتخاب و خرید بهترین قطعه سرلوحه کار خود قرار دهید. جدای از این مورد، سه نکته دیگر به عنوان راهنمای خرید لوازم یدکی سراتو در اختیار شما قرار می‌دهیم.

بیشتر بخوانید... خودرو هیوندای، مدل ها و راهنمای تهیه قطعات

نکته اول در خرید لوازم یدکی سراتو:

قطعات فابریک و اصلی جدای از قیمت بالای آنها دارای گارانتی نیز هستند. اما قطعات تقلبی و غیراصلی دارای گارانتی نمی‌باشند و همچنین قیمت کمتری دارند. قطعات اصلی کیفیتی مشابه با قطعات خود شرکت تولیدکننده خودرو را دارند. اصطلاحا به این لوازم و قطعات کیا و هیوندای که زیر نظر کمپانی خودروساز تولید می‌شوند، قطعات جنیون می‌گویند. این قطعات دارای گارانتی معتبر از شرکت خودروساز هستند. بنابراین اولین نکته در خرید قطعات یدکی سراتو، یافتن و تهیه قطعات اصلی و اورجینال با گارانتی اصلی است.

نکته دوم در خرید لوازم یدکی سراتو:

بسته بندی قطعات با لوگوی حک شده مدل خودرو، نکته دیگری در خرید قطعات و لوازم یدکی کیا سراتو است. یکی از راه های تشخیص قطعات تقلبی از قطعات اورجینال همین لوگو و برچسب لوازم خریداری شده است. اگر قطعه ای دارای این بسته بندی با برچسب مشخص باشد یعنی آن قطعه مربوط به کمپانی معتبر می‌باشد. همچنین نشان دهنده گارانتی مجاز و قابل اعتماد از کمپانی تولید کننده خودرو است.

بیشتربخوانید... خرابی سنسور اکسیژن خودروی موهاوی

نکته سوم در خرید لوازم یدکی سراتو:

با وجود فعالیت فروشگاه های لوازم یدکی، اما پیدا کردن معتبرترین و با سابقه ترین فروشگاه لوازم یدکی سراتو کار آسانی نیست! چند راه برای پیداکردن فروشگاه معتبر وجود خواهد داشت. راه اول مشورت با شخصی است تجربه تعویض و خرید این قطعات را داشته باشد دومین راه نیز مشورت با تعمیرکار و متخصص لوازم یدکی است که در این زمینه مهارت این کار را دارد. راه سوم هم جستجو در گوگل و یافتن فروشگاه و مرکز پخش معتبر است.

استار پارت به عنوان مرکز پخش قطعات اصلی (جنیون) و همچنین مرجع معتبر و حرفه ای در این زمینه فعالیت دارد. هم اکنون شما می‌توانید به بخش محصولات سایت ما مراجعه کرده یا با ما تماس بگیرید. کارشناسان استار پارت می‌توانند شما را در خرید قطعات اصلی هیوندای و کیا در بسته بندی اورجینال و تایید شده کمک کنند.

بازدید : 61
يکشنبه 22 فروردين 1400 زمان : 13:37

دستیار صوتی هوشمند ابزاری قدرتمند و محاسباتی هست که تقریباً هر هفته توانایی های جدیدی کسب می کند. روند استفاده از این دستیارها روز به روز در حال افزایش است. شاید در این چند سال گذشته میزان استفاده از آن ها کم بوده اما پیش بینی میشود که تا ۱۰ سال دیگر ۱ سوم خانه های دنیا از وجود این دستیاران و قابلیت های مختلفشان بهره ببرند.

اگر به دنبال هوشمند سازی ساختمان خود هستید حتما از سایت ما دیدن فرمایید و از مطالب مفید آن بهره مند شوید.

دستیار صوتی چیست؟

دستیار صوتی دستیاران دیجیتالی مبتنی بر هوش مصنوعی هستند. که با اتصال به سیستم های هوشمند دیگر، میتوانند آن ها را با فرامین صوتی کنترل کنند. مهمترین دستگاه های صوتی هوشمند حال حاظر آمازون الکسا، اپل سیری ، دستیار صوتی Google یا Microsoft Cortana هستند.

آنها ابزارهای نرم افزاری متصل به وب هستند که دستورات را گوش می دهند، آنها را تفسیر می کنند و سریع اجرا می کنند. این دستیاران هوشمند می توانند به سوالات پاسخ دهند ، با برنامه ها تعامل داشته باشند ، چراغ ها را روشن کنند ، غذا سفارش دهند و حتی تلفن های گمشده را پیدا کنند. دستیار صوتی هوشمند از قبل روی تلفن های هوشمند نصب است اما سیستم عامل های مخصوص نیز دارند.

۱۰ کاربرد دستیار صوتی هوشمند

  1. پخش موسیقی

دستیار های صوتی فعال می توانند دی جی های شخصی باشند که تقریباً به هر موسیقی که می خواهید بشنوید دسترسی سریع دارند.

  1. لیست خرید را نگه دارید

با داشتن یک دستیار صوتی هوشمند دیگر نیازی به قلم و کاغذ برای نوشتن لیست خرید نیست.

  1. ایجاد یک خانه یا دفتر هوشمند

اگر در خانه یا دفتر خود لامپ هوشمند ، پریز هوشمند و یا لوازم خانگی هوشمند دیگری در کنار دستیار صوتی داشته باشید، شما میتوانید روی تمام بخش های هوشمند خانه کنترل و نظارت داشته باشید.

بیشتر بخوانید... ریموت کنترل

  1. تایمر ها و بهره وری را مدیریت کنی

دستیاران صوتی میتوانند زمان مد نظر برای آشپزی را برایتان تنظیم کنند و در نقش تایمر عمل کنند.

  1. سرگرم کردن بچه ها
  1. زندگی را با مهارت هایشان آسان میکنند
  1. ایمن کردن رانندگی
  1. دستگاه های تلفن گمشده را برایتان پیدا میکند
  1. اخبار، وضعیت هوا و وضعیت ترافیک جاده ها را برایتان ردیابی میکنند
  1. زمینه تفریح و فان شما را فراهم مکینند

بیشتر بخوانید... هوشمند سازی بیمارستان

بازدید : 69
يکشنبه 22 فروردين 1400 زمان : 13:33

در ابتدا به زبان ساده سیستم ترمز ABS از لیز خوردن لاستیک ها در هنگام ترمزکردن جلوگیری می کند؛ اماTCS از لیز خوردن لاستیک ها در هنگام گاز دادن جلوگیری می کند و همان طور که هنگام ترمزکردن با خودرو مجهز به ABS راننده پالس هایی را بر روی پدال ترمز حس می کند، در زمان گاز دادن هم شبیه به همان پالس ها بر روی پدال گاز حس خواهد کرد.برای مثال هنگام پیچیدن و حرکت روی سطوح لغزنده به ویژه در شرایط آب و هوای بارانی و برف ی و نیز جاده های خاکی، بیش از اندازه گاز داده شود، چرخ های محرک شروع به هرزگردی می کنند و باعث سرخوردن و از دست رفتن کنترل اتومبیل می شود.

بیشتر بخوانید... لوازم یدکی کیا

اما در خودروهای مجهز به سیستم کنترل کشش، چنان چه بیش از اندازه گاز داده شود و یکی از چرخ های محرک اتومبیل بیش از اندازه بچرخد و شروع به هرزگردی کند، این سیستم به صورت اتوماتیک فعال می شود. بدین صورت که با کاهش میزان گاز، قدرت موتور را به صورت مرحله ای تا میزان مطلوب و لازم کاهش می دهد و از هرزگردی چرخ محرک جلوگیری می کند. سامانه کنترل کشش به اختصار هدف از سامانه کنترل کشش یا TCS، دست یابی خودرو به کشش و پایداری جانبی مناسب توسط کنترل نسبت لغزش چرخ های محرک در شرایط گوناگون جاده ای، به ویژه جاده هایی با ضریب اصطکاک پاییناست.

بیشتر بخوانید... مشکلات فنی هیوندای و کیا

سامانهTCS به عنوان سامانه مکملABS حفظ پایداری و فرمان پذیری مناسب خودرو به هنگام شتاب گیری از حالت توقف یا در حال حرکت را به عهده دارد. همان طور که در هنگام ترمزگیری می باید از لغزش چرخ ها به علت کاهش پایداری خودرو جلوگیری به عمل آید، در هنگام شتاب گیری و افزایش سرعت نیز می باید از این لغزش جلوگیری کرد. این لغزش موجب می شود که مقداری از گشتاور موتور که می باید صرف رانش شود، صرف لغزش چرخ ها شود. به همین علت سامانهTCS با کمک سامانهABS و سامانه مدیریت موتور، گشتاور اعمالی به چرخ ها و افزایش دور موتور را کنترل می کند و موجب می شود که از لغزش چرخ ها جلوگیری به عمل آید. هرزگشتن چرخ های متحرک در هنگام حرکت بر روی سطوح یخ زده از مشکل هایی است که بیشتر رانندگان آن را تجربه کرده اند. مشابه همین مشکل درباره اتومبیل هایی با موتورهای قوی حتی بر روی سطوح خشک نیز وجود دارد. راه حلی که از گذشته به منظور جلوگیری از هرزگردی چرخ های اتومبیل هایی که نیروی خروجی دیفرانسیل آن ها زیاد است، استفاده می شود، دیفرانسیل های LSDاست.

منبع: نمایندگی فروش قطعات کیا

بازدید : 78
چهارشنبه 18 فروردين 1400 زمان : 13:11

روغن موتور از دو جزء تشکیل شده است:

۱) روغن پایه

۲) ادتیو ( مواد افزودنی‌ها )

روغن پایه موجب می‌شود که روغن موتور، روانکاری قسمت‌های متحرک را انجام دهد تا اصطکاک کاهش یابد. ولی از آنجایی‌‌ که روغن به تنهایی برای حفاظت موتور کافی نمی‌باشد، بنابراین از مواد دیگری به منظور جلوگیری از خراب شدن روغن پایه تحت شرایط دمایی موتور و هم چنین حفاظت بیشتر موتور استفاده می‌نمایند. این افزودنی‌ها که در فرمولاسیون روغن موتور شرکت می‌کنند، عبارتند از:

* ادتیوهای پاک‌کننده / متفرق‌کننده: برای پاکیزه نگه داشتن موتور استفاده می‌شود، چون آلودگی‌های مختلف را در حالت معلق نگه می‌دارد و مانع از نشستن آنها بر روی قطعات موتور می‌شود.

* بازدارنده‌های خوردگی و زنگ‌زدگی: موتور را از آب و اسیدهای تشکیل شده محافظت می‌نماید.

* آنتی اکسیدان‌ها: از اکسیداسیون روغن و درنهایت تشکیل لجن جلوگیری می‌نماید.

* مواد ضد سایش: یک فیلم روی سطح فلز تشکیل می‌دهند تا از برخورد فلز – فلز جلوگیری نمایند.

* اصلاح‌کننده‌های ویسکوزیته و کاهش‌دهنده انتظار ریزش: به جریان روغن موتور کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید... روغن گیربکس

مطلب بعدی که در مورد روغن موتور باید به آن توجه کرد، گرید آن است. به منظور اینکه روی موتور، روانکاری خوبی انجام دهد باید توانایی عمل و تشکیل فیلم را تحت شرایط دمایی مختلف دارا باشد. انتخاب صحیح گرید روغن موتور باتوجه به دمای محیط محل جغرافیایی، حائز اهمیت است. روغن‌های موتوری از لحاظ گرید یا درجه به دو دسته تقسیم می‌شوند.

۱) روغن مونو گرید: روغنی است که توانایی کار کردن در دمای بالا یا پایین را دارد.

۲) روغن مالتی گرید: این روغن‌ها که به چهار فصل معروف می‌باشند، توانایی کارکرد در دمای بالا و پایین را توامان دارا هستند و به عنوان مثال به این صورت نمایش داده می‌شوند ۲۰w50 که ۲۰ نشان‌دهنده ویسکوزیته روغن در دمای پایین می‌باشد و ۵۰ ویسکوزیته در دمای بالا است. به عبارت دیگر روغن ۲۰w50 می‌تواند برای دمای ۱۰۰c- تا بالاتر از ۴۰۰c مورد استفاده قرار گیرد و برای خودروهایی که بین شهرستان‌های سردسیر و گرمسیر تردد می‌کنند، مناسب است.

بیشتر بخوانید... مشکلات فنی هیوندای و کیا

عوامل موثر در مدت زمان کارکرد و تعویض روغن موتور :

۱ – درجا کار کردن موتور مثل ترافیک

۲ – رانندگی با بار زیاد در سربالایی‌ها و یدک کشیدن

۳ – رانندگی در سرما، قبل از اینکه موتور گرم شده باشد.

۴ – آلودگی هوا

۵ – سرعت خیلی زیاد خودرو

۶ – طی کردن مسافت‌های کوتاه و خاموش و روشن کردن خودرو

۷ – رقیق شدن سوخت

۸ – عدم تعویض به موقع فیلترهای هوا و روغن

منبع: نمایندگی فروش قطعات کیا

تعداد صفحات : 46

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 1634
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 63
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 41
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 176
  • بازدید ماه : 1380
  • بازدید سال : 5999
  • بازدید کلی : 762762
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه